چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

این جبهه از تمام ملت مصر که هر روز مرگ و سرکوب را با چشم خود می‌بینند، می‌خواهد دست به خشونت و تکفیر نزنند. راه درست ما حفظ مسالمت در قیام است و هیچ جایگزینی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حوادث اخیر مصر که منجر به کشته شدن تعدادی از مخالفان دولت موقت مصر شد، واکنش جبهه علمای مخالف کودتا در مصر را برانگیخت. این جبهه طی بیانیه 5 ماده ای تصریح کرد:

1. از خداوند متعال می‌خواهیم که این کشته شدگان را به عنوان شهید بپذیرد؛ چرا که در راه خدا و برای طلب حق و دفع باطل قیام کردند. همچنین به بستگان و خانواده این شهدا تسلیت گفته و به آنها می‌گوییم: فرزندان و بستگان شهید شما در جایگاه بلندی نزد پروردگار خود روزی میگیرند و این جبهه، سران کودتا را مسؤول این کشتارها میداند.

2. این جبهه خواستار تحقیق بین الملی درباره کشتارهای اخیر و جنایت های پیشین است؛ چرا که دیگر دستگاه قضای مصر مورد اعتماد مردم نیست.

3. این جبهه از تمام ملت مصر که هر روز مرگ و سرکوب را با چشم خود می‌بینند، می‌خواهد دست به خشونت و تکفیر نزنند. راه درست ما حفظ مسالمت در قیام است و هیچ جایگزینی ندارد.

4. جبهه علمای مخالف کودتا به فرماندهان فاشیست کودتای ننگین هشدار میدهد که این اقدامات آنها مردم را مجبور به حمل سلاح و خشونت خواهد کرد، زیرا برای کسی که مرگ عزیزان و پدر و فرزند خود را به چشم دیده سخت است که همچنان آرامش خود را حفظ کند، پس از خدا بترسید و بر سر عقل بیایید تا کشور را به سمت و سویی نکشانید که به سود هیچکس نباشد.

5. جبهه علمای مخالف کودتا از مردم و ملت مصر میخواهد به راه خود ادامه دهند؛ چرا که آزادی بهای سنگینی دارد و از اهداف بلند اسلامی است که شایسته گذشتن از جان و خون و فداکاری است تا اینکه به اذن خداوند این کودتا شکسته شود و آزادی و قانون به طور کامل بازگردد که آن روز به خواست خداوند نزدیک است "وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (4) بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (5) وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (6)".(سوره روم).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha