دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024

امام جمعه اهل سنت قشم گفت:امام حسین(ع) زمانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کردند که حکومت اسلامی تبدیل به حکومت قیصر و کسرایی شده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ سیداحمد پوازی امام‌جمعه اهل‌سنت لافت قشم و عضو شورای روحانیت جزیره قشم در جمع نماز گزاران با بیان اینکه امام‌حسین(ع) متعلق به یک مذهب خاص نیست  افزود:: حسین‌بن علی(ع) متعلق به همه مذاهب اسلامی است.

وی با بیان اینکه کتب تاریخی بر حقانیت سیدنا حسین(ع) گواهی می‌دهد افزود: در حدیثی از پیامبراسلام(ص) نقل شده است که فرمودند، هرکس حسین(ع) را دوست بدارد مرا دوست داشته و خدایا دوست بدار هرآن کس را که حسین(ع) را دوست دارد.

عضو شورای روحاینت قشم با بیان اینکه امام حسین(ع) زمانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کردند که حکومت اسلامی تبدیل به حکومت قیصر و کسرایی شده بود گفت: جهاد عملی امام‌حسین(ع) در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.

وی  افزود: کتب تاریخی نشان می‌دهد که تا قبل از قیام امام‌حسین(ع) هیچگونه جهاد عملی انجام نشده است .

امام‌جمعه لافت قشم با بیان اینکه آرمان‌های قیام امام‌حسین(ع) تا به امروز الگوی مسلمانان و حتی دیگر ادیان الهی بوده است گفت: از خداوند می‌خواهیم تا ما را رهرو ایشان بگرداند و با تکیه بر فرهنگ عاشورایی مسلمانان جهان از دست حکوکت‌های ظالم رهایی یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha