پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند:‌ کسانی که در بهزیستی فعالیت می‌کنند به طور غیر مستقیم مبلغ اسلام هستند و آن بخش از تعالیم اسلامی که ناظر به کمک به اجتماع است را تبلیغ و ترویج می‌کنند و رفع آسیب‌های اجتماعی واجب کفایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له عصر امروز دردیدار مدیرکل بهزیستی استان قم که در دفتر ایشان برگزار شد، با تقدیر از اقدامات گسترده بهزیستی و نقش مؤثر آن در عرصه‌های اجتماعی اظهارداشتند:‌ با بررسی دین اسلام و تعالیم این آیین الهی مشخص می‌شود کاری که سازمان بهزیستی در کشور انجام می‌دهد، جزو مهمترین دستورات و تاکیدات اسلامی است.

این مرجع تقلید با استناد به روایتی از رسول اکرم(ص) خاطرنشان کردند: بر اساس این سخن پیامبر(ص) بهترین مردم کسی است که خیر و نفع او نسبت به دیگران بیشتر باشد؛ همچنین بر اساس روایات دیگر اگر در هنگام کمک، فردی ضعیف‌تر از دیگران باشد، باید به او یاری رساند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی وجود سازمان بهزیستی را ضروری دانستند و گفتند:‌ وجود چنین سازمان و نهادی که به وسیله امکانات وسیع و منسجم در راستای حل مشکلات معلولان و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت کند، امری ضروری می‌باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: البته باید بدانیم که هزینه پیشگیری و تاثیر گذاری آن نسبت به درمان بیشتر است.

ایشان تأمین هزینه بالای سازمان بهزیستی در راستای تأمین نیاز مددجویان خود را نیازمند حمایت‌های دولت و مردم دانستند و افزودند:‌ دولت باید بودجه مناسب را در اختیار این سازمان قرار دهد و در کنار آن نیز اقداماتی در راستای جلب کمک‌های مردمی انجام دهد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که برای حل مشکلاتی همچون اعتیاد، طلاق و وضعیت کودکان خیابانی باید گروهی از مردم یا همه آنها وارد صحنه شود،‌افزودند:‌ کمک به دیگران و رفع آسیب‌های اجتماعی واجب کفایی است و باید مسلمانان نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

ایشان همه مردم را نسبت به مشکلات اجتماعی مسئول دانستند و گفتند:‌ برای اینکه سازمان بهزیستی بتواند کمک‌های بیشتری از سوی مردم دریافت کند، باید ابتدا اعتماد آنها را جلب کند و در این راستا اطلاع‌رسانی شفاف جایگاه ویژه‌ای دارد.

معظم‌له آشنا نمودن مردم با اقدامات و فعالیت‌های بهزیستی را در این عرصه مهم دانستند و خاطرنشان کردند:‌ مسئولان سازمان بهزیستی باید اقداماتی را که در یاری رسانی به مددجویان انجام می‌دهند به اطلاع مردم برسانند و به این ترتیب پس از افزایش اعتماد عمومی، جذب کمک‌های بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ارائه خدمات به نیازمندان و معلولان را موجب تبلیغ مناسب برای اسلام دانستند و گفتند: کسانی که در بهزیستی فعالیت می‌کنند به طور غیر مستقیم مبلغ اسلام هستند و آن بخش از تعالیم اسلامی که ناظر به کمک به اجتماع است را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به فعالان عرصه بهزیستی گفتند: بدانید که کار شما عبادت است و باید مردم را نیز تشویق به شرکت در چنین برنامه‌هایی کرد و ما نیز از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha