جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

9 ربیع، روز به یاد آوردن کوتاهی هایی است که در طول تاریخ به امامان خویش روا داشته، این روز، روز استغفار و ندبه است؛ روز به یاد آوردن عهدهایی است که فراموش کرده‌ایم.

نهم ربیع در حقیقت نشان می دهد آن گونه که بسیاری از اهل سنت القاء می کنند که "شیعیان اهل گریه هستند و در 1400سال پیش مانده اند"، صحت ندارد؛ زیرا شیعه گریه بر امام حسین(ع) را مقدمه ای شورآفرین برای یاری موعود خویش می داند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، گفت: هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(عج) والد مکرم حضرت حجت(عج) و نهم ربیع الاول 260هجری، روزی بود که امام زمان(عج) به مقام امامت رسیدند و بقیة اللهی ایشان متجلی شد.

وی افزود: این روز در حقیقت پس از هبوط حضرت آدم(ع) بر زمین، بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، غدیر و عاشورا، بزرگترین روز در تاریخ به شمار می رود؛ زیرا در این روز سرنوشت بشریت با هدایت حجت الهی تا روز واپسین به امام زمان(عج) واگذار شد.

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) ادامه داد: نهم ربیع در واقع ادامه مسیر نبوت در سیر طولی آن نیست، بلکه یک جایگاه ویژه در سیر هدایت بشر دارد و می توان آن را حرکت و موج سوم هدایت بشر دانست.

جایگاه 9 ربیع در هدایت بشری

این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: ولایت در غیبت و سپس ظهور و استقرار یک نظام جهانی مبتنی بر توحید و عدالت، نشأت گرفته از نهم ربیع است؛ پس می توان نتیجه گرفت این روز یک جایگاه ویژه و مستقل در نظام هدایت الهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی خاطرنشان کرد: در واقع نهم ربیع، روز به یاد آوردن این مطلب است که امام حی و حاضر بر اعمال ما ناظراست؛ امامی که در لحظات حساس، حداکثر استفاده را برای دوستان و ضرر را برای دشمنان به ارمغان می آورد؛ آری، نهم ربیع الاول روز شادی و معرفت است.

9 ربیع؛ روز یادآوری عهدهایی که فراموش کرده ایم

وی گفت: 9 ربیع، روز به یاد آوردن کوتاهی هایی است که در طول تاریخ به امامان خویش روا داشته، این روز، روز استغفار و ندبه است؛ روز به یاد آوردن عهدهایی است که فراموش کرده ایم؛ این روز، روز مهرورزی به امامی است که هر لحظه از جام محبت او نوشیده ایم و لحظه ای بی او نزیسته ایم.

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) تاکید کرد: این روز باید به یک کنگره بزرگ جهانی شیعیان تبدیل شود تا فلسفه مترقی مهدویت که نقطه کانونی هدایت بشریت را به جهانیان عرضه کنند.

وی ادامه داد: این روز باید همچون عاشورا، در سطح وسیع، در میان شیعیان با حالت شورانگیز و ناظر بر شعور مهدوی گرامی داشته شود و جهانیان را در برگیرد تا متوجه شوند که خون سیدالشهدا(ع) هرگز پایمال نخواهد شد و امامی در جمع جهانیان حاضر است تا ریشه طاغوتیان را برکند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی تاکید کرد: امام زمان(عج) زنده و حاضر است و دنیا را از سر لطف و مهر و مهربانی مدیریت می کند که اگر غیر از این بود و این نگاه از چشمه رحمانیت الهی بر نمی خواست، امروز زمین اهل خود را می بلعید.

این پژوهشگر مهدوی یادآور شد: امروز بزرگترین تجلی گاه تجدید بیعت با امام زمان (عج) است و باید با حضور بزرگان حوزه، حماسه ای عظیم در قم و سراسر ایران ایجاد شده و این موج به سراسرجهان سرایت کند و این موج بزرگ هویت اصیل شیعه را بیش از پیش به دیگران عرضه خواهد کرد.

 ادعای واهی اهل سنت

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: این روز در حقیقت نشان می دهد آن گونه که بسیاری از اهل سنت القا می کنند که "شیعیان اهل گریه هستند و در 1400سال پیش مانده اند"، صحت ندارد؛ زیرا شیعه گریه بر امام حسین(ع) را مقدمه ای شورآفرین برای یاری موعود خویش می داند؛ در حقیقت عزاداری امام حسین(ع) همیشه با دعای برای ظهور امام زمان(عج) پایان می یابد و این دو مطلب یعنی عاشورا و انتظار باید به بهترین شکل هم برای شیعیان و هم برای جهانیان تبیین شود.

لزوم پرهیز از اعمال خرافی و اختلافی

وی با تاکید بر این که یکی از نکات مهمی که شیعیان باید در این روزها به آن دقت کنند، پرهیز از انجام هرگونه عمل خرافی و منافات با فرهنگ اهل بیت(ع) است، گفت: مجالسی که این سالها با عنوان اعیاد الزهرا(س) با اشکال نامناسبی که به هیچ وجه در شأن شیعیان نیست، برگزار می شود، موجبات ایجاد اختلاف در بین مسلمانان را فراهم می کند.

این کارشناس مهدویت ادامه داد: متاسفانه عده ای با سوء استفاده از کم اطلاعی مردم، روز مرگ خلیفه دوم را این روز اعلام کرده اند، در حالی که این روز، ربطی به قتل وی ندارد؛ این روز مناسبت های زیادی را در خود جای داده ولی ربطی به قتل خلیفه دوم ندارد.

سوء استفاده وهابیت

وی یادآور شد: وهابیت، برای اقدامات تکفیری خود، از این روز سوء استفاده های بسیاری کرده و با نشان دادن چگونگی توهین به خلفا، زمینه ساز قتل صدها هزار شیعه را در سراسر جهان فراهم می کنند و با نشان دادن همین تصاویر می خواهند ثابت کنند که شیعیان بر خلاف آیات قرآن عمل کرده و انسان های بی منطقی هستند که فقط به دیگران توهین می کنند؛ به همین دلیل جنایات خود را با این جملات سخیف توجیه می کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: در شرایطی که ارتباطات جهانی در بالاترین سطح خود قرار دارد، باید این روش ها را کنار گذاشته و به جای پرداختن به اموری که بهانه به دست دشمنان می دهد، به فکر گسترش و تعمیق باورداشت مهدویت و عرضه آن به جهانیان باشیم.

ضرورت تبیین زیبایی های کلام اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی در پایان گفت: همان گونه که امام رضا(ع) فرمودند "اگر شیعیان زیبایی های کلام ما را به جهانیان عرضه دارند همه پیرو ما خواهند شد"؛ به جای حرکات سخیف و خارج از شأن اهل بیت(ع) باید زیبایی های کلام ائمه(ع) به ویژه فرهنگ مهدویت را به جهانیان عرضه کنیم تا بشریت در این روزهای سخت، گمشده حقیقی خود را بیابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha