پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
رمضانی هامبورگ

امام جمعه مسجد امام علی (ع) هامبورگ با بیان این که امنیت، محصول اخلاق اجتماعی است گفت: متاسفانه مشکلات اخلاقی در دنیای امروز، باعث شده ،افراد جامعه با عقده انتقام، اضطراب و افسردگی و بلکه بی هویتی مواجه شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  رمضانی در جمع نمازگزاران مسجد امام علی(ع) هامبورگ، مقوله امنیت را  نعمت بزرگ دانست و اظهار داشت: امنیت درهر  جامعه، بستری برای انسانها است تا هر کس به اندازه ظرفیت و استعداد خود در مسیر کمال و سعادت قرار گیرد.

وی با بیان این که، درک عوامل و موانع تحقق امنیت در جامعه بسیار مهم است بیان داشت: میان اخلاق و امنیت، پیوندی ماهوی و عمیق وجود دارد و در حقیقت اخلاق به معنای عام، ضامن تامین امنیت در جامعه است.

مدير مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که  امنیت محصول عواملی از جمله  اخلاق اجتماعی است گفت: در جامعه ای که مفاسد اخلاقی شیوع پیدا کند،جامعه با بحران معنوی و اخلاقی مواجه خواهد شد و همین بحران نشانه ای خواهد بود که جامعه امنیت خود را از دست بدهد.

 حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به سخنان گهر بار  امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه افزود: آن حضرت کارگزاران خود را توصیه می نمایند از هر آنچه که روابط صحیح اجتماعی را تهدید می کند پرهیز کرده و انصاف را شیوه خود قرار دهند.

امام جمعه هامبورگ با اشاره به نامه امیر المومنین علی (ع) به مالک اشتر اظهار داشت:آنچه از این نامه می توان بدست آورد این است که  باید قوانین اخلاقی؛ مانند انصاف و رعایت حقوق دیگران به صورت قوانین لازم الرعایه درآید تا همه از جمله کارگزاران مسئول، خود را موظف به اجرای آن بدانند و در صورت تخلف به عنوان مجرم شناخته شوند و جریمه جرم خود را به عنوان مجازات بپذیرند.

وی ادامه داد:باید  با رشوه، تملق، چاپلوسی، اعتیاد، اسراف و بی بندباری و هر آنچه زمینه هر نوع فسادی را فراهم می سازد برخورد کرد ؛ و هر کدام از این عوامل، ناشی از ضعف و فساد اخلاقی است و می تواند عامل بزرگی برای بی ثباتی در فضای اداری و غیر اداری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی یادآورشد:متاسفانه  مشکلات اخلاقی در دنیای امروز، باعث شده  علاوه بر  تبعیض، فقر و ...، افراد جامعه با عقده انتقام، اضطراب و افسردگی و بلکه بی هویتی مواجه شوند که نتیجه همه آنها رشد آسیبها، تهدیدها و آفت های اجتماعی در جامعه می باشد.

وی با بیان این که رواج ارتشاء در جامعه بشری جرم قطعی و از نظر شرعی، حرام محسوب می شود افزود: رواج ارتشاء، وضعیت اسف بار و ناامنی را در بی ثباتی برخی از جوامع بشری پدید آورده  است و موجب کاهش شدید ضریب اعتماد عمومی گشته و حیات و زندگی معنوی و الهی و انسانی جامعه بشری را دگرگون ساخته است.

امام جمعه هامبورگ با اشاره به راه حل این مشکل گفت: با تربیت صحیح نسل جوان جامعه، جلوی هر نوع خطر و آسیبی گرفته  می شود.

وی با بیان این که اسلام امنیت را یکی از ویژگیهای جامعه سالم می داند و به عنوان یک موهبت و نعمت بزرگ معرفی می کند افزود: جامعه آرمانی قرآن کریم، بر این پایه استوار است که امنیت به معنای جامع در حیات بشری تحقق یابد، تا همه در سایه امنیت به کمالات خود نائل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین  رمضانی یادآورشد:از نظر اسلام این امنیت در همه بخشهای ،جانی، حیثیتی، شغلی، خانوادگی، قضائی، سیاسی فرهنگی و امنیت دینی و مذهبی ، به عنوان یکی از آرمانهای مهم بشری در جهان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha