سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌‌الاسلام حسینی اقتصاد

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را بسترساز رونق تولید ملی و اشتغالزایی جوانان جویای کار دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مسئولان باید پیام اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهتمام ملی به بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، تصریح کرد: بدون شک بی توجهی یا کم توجهی به این مقوله می تواند کشور را در بلند مدت دچار مشکلات عدیده ای کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت ها و تولید داخل، ابراز داشت: رونق تولید داخلی و کنترل واردات در سایه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، می تواند به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان بیکار منجر می گردد.

این اقتصاددان حوزوی همچنین در ادامه با اشاره به این که لازمه حل بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور، ناظر به مساله تسهیل فضای کسب و کار است، خاطرنشان کرد: امروز مردم، بخش خصوصی و دولت باید دست در دست هم داده و با تکیه بر شاخص های اقتصاد مقاومتی، کمر همت برای حل مشکلات اقتصادی ببندند.

لزوم مهار نقدینگی و تورم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم مهار و کنترل نقدینگی موجود در کشور به منظور مقابله با موج تورم تاکید کرد و افزود: با کنترل تورم و تسهیل فضای کسب و کار، نقدینگی ها به سمت و سوی تولید رفته و منجر به رونق اشتغال در کشور می شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان با اشاره به لزوم خلق حماسه اقتصادی، بیان داشت: راه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان، تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، چرا که بدون این مساله نمی توان به خلق حماسه اقتصادی در کشور، امید چندانی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha