دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حجت‌‌الاسلام توکل

حجت‌الاسلام والمسلمین توکل با تاکید بر لزوم تبیین معارف فاطمی در ایام نوروز، گفت: مبلغین، هیچ منبری را بدون وضو شروع نکنند، چرا که وضو، کلام را نورانی کرده و موجب اثرگذاری در مخاطبان می شود .

حجت الاسلام والمسلمین توکل درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که حرمت فاطمیه در ایام نوروز باید حفظ شود، اظهارداشت: روحانیون باید در ایام نوروز، به تبیین معارف فاطمی بپردازند.

 وی با اشاره به این که مطالعه خوب و دقیق در ایام تبلیغ، یکی از ضرورت هاست، گفت: امروزه اقشار مختلف از جمله پزشکان، مهندسین، معلمین و ... پای صحبت روحانیون حضور دارند؛ از این رو شناخت مخاطبین و بیان موضوعات کاربردی، در ترویج معارف اهل بیت(ع) بسیار حائز اهمیت است.

این استاد اخلاق حوزه، بیان حقایق مبتنی بر متن صحیح تاریخ را ضروری دانسته و گفت: مبلغین باید پس از نیاز سنجی مخاطبین، به بیان حقایق معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکل با بیان اینکه امام راحل به همه دستورات دینی قبل از آن که به دیگران بگویند، عمل کردند، بیان داشت: کسانی که به تبلیغ می روند باید هر چیزی را که به دیگران می گویند، ابتدا خود به آن عمل کنند، چرا که حرف اگر از دل برنیاید، بر دل نمی نشیند.

استاد اخلاق حوزه علمیه دائم الوضو بودن را موجب برکت و اثرگذاری منبر برشمرد و تاکید کرد: مبلغین، هیچ منبری را بدون وضو شروع نکنند، چرا که وضو، کلام را نورانی کرده و موجب اثرگذاری در مخاطبان می شود .

حجت‌الاسلام والمسلمین توکل در پایان تصریح کرد: منبر، سخنرانی و همه افعال مبلغ باید برای رضای خدای متعال باشد، لذا نباید برای خوشایند مردم سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل هیچ گاه به خاطر جلب رضایت کسی حرف نزد و یا به خاطر شهرت برای احدی دست تکان ندادند.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha