چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
آیت‌الله بوشهری

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: راهیان نور هدیه شهیدان به ما است، شهدا می گویند اگر می خواهید انقلاب بماند به ما سر بزنید.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله حسینی بوشهری امروز(4اردیبهشت) در همایش تجلیل از مراکز و موسسات فعالان حوزوی در عرصه راهیان نور که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به راه های حفظ و تداوم انقلاب اسلامی اظهارداشت: باید با تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی،  تهدیدها و چالش‌هایی که جوانان را مورد هجمه خود قرار داده ،روح مقاومت و استقامت را در  آنها حفظ کرد.

مدیرحوزه های علمیه با بیان این که تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه تازگی ندارد، ادامه داد: تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری انقلاب از تلاش های مذبوحانه دشمنان و از زبان افرادی صادر می شود که نان وآب حوزه را خورده اند و به جای این که از اسلام دفاع کنند علیه اهل بیت (ع) و دین حرف می زنند.

می خواهند جوانان را بدبین کنند

وی با بیان این که تمام نقشه های دشمنان در طی 35 ساله خنثی شده است افزود : از دیگر کار دشمنان برای تضعیف نظام ،از بین بردن روحیه شور انقلابی جوانان، متدین و بدبین کردن آنها به نظام است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: گسترش ابتذال فرهنگی و کشاندن فرهنگ ابتذال به جامعه از طریق رسانه ها و کتاب ها و نشریات،کشاندن فکر روح دانشجویان به سمت سویی که خودشان می خواهند از دیگر اهداف دشمنان برای تضعیف نظام است.

ترویج ملی گرایی در مقابل اسلام گرایی

مدیر حوزه های علمیه  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ترویج ملی گرایی در مقابل اسلام گرایی یکی دیگر از تلاش های مذبوحانه دشمنان و بعضا عوامل داخلی آنان است اظهارداشت: نشان دادن قهرمانان افسانه ای به جای نیروهای ارزشمند و قهرمانان معنوی و شهدای هشت سال دفاع مقدس از تلاش های دشمنان به شمار می رود،که هوشیاری روحانیت  و عناصر دینی جامعه را  می طلبد.

وی با بیان این که اگر دنبال قهرمان هستید شهدا قهرمانان واقعی جامعه هستند افزود: حوزه باید مراقب باشد قهرمانان مجازی را به جای قهرمانان واقعی در جامعه القا نکنند.

تهدید کاهش جمعیت

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی دیگر از چالش های پیش روی جامعه را کاهش جمعیت دانست و گفت: اگر نیروهای جوان هدایت نشوند،و مسائل اشتغال و مسکن به درستی پاسخ داده نشود  کاهش جمعیت ما را تهدید  می کند که باید تلاش کرد تهدید ها به فرصت تبدیل شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دشمنان برای اختلاف قومی در کشور تلاش می کنند اظهارداشت: دشمنان برای ایجاد اختلاف قومی تلاش های سنگینی انجام می دهند که باید مراقب بود و جلوی این حرکات که ضایعاتی برای تهدید کشور و انقلاب  هستند گرفته شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عده ای در داخل کارهایی انجام می دهند که خروجی کارهای وهابیت تکفیری است.

اشرافی گری آفت جامعه نشود

وی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به خروج خانواده ها از ساده زیستی  گفت: خروج از زندگی ساده زیستی به  اشرافی گری و لوکس، آفاتی است که دامنگیر جامعه شده است.

عضوجامعه مدرسین حوزه  با بیان این که سبک زندگی شهیدان باید  در جامعه پیاده شود افزود: اگر بی تکلفی و  بی منت عمل کردن شهدا  در جامعه پیاده نشود، خوف این است  که جامعه انقلابی تبدیل به فضای دیگری شود .

  عضو خبرگان رهبری با بیان این که «همه این نعمت ها آزمایشی برای همه ما است» تاکید کرد: بیش از 4هزارو 300روحانی شهید کارنامه درخشان روحانیت و کارنامه درخشان آن در هشت سال دفاع مقدس است .

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موقعیت شناسی روحانیت گفت: وجود این همه شهید روحانی، نشان از موقع شناسی، و وظیفه شناسی در عرصه های مختلف می باشد.

وی افزود: راه اندازی کاروان های راهیان نور در سراسر کشور، همراه سرداران، امیران و بسیجیان نشان دهنده این است که روحانیت پا به پای نبض انقلاب در حرکت است .

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به راه کارهای تدوام انقلاب اسلامی بیان داشت: ارزش های نظام اسلامی توجه به هشدار ها و توصیه ها و راه کارها را  نباید توجیه و یا تفسیر کرد، بلکه باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید زیر ساخت‌ها را برای مقابله با جنگ نرم طراحی کنیم، اظهارداشت: راهیان نور هدیه شهیدان به ما است، شهدا می گویند اگر می خواهید  انقلاب بماند به ما سر بزنید .

16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha