شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌‌الاسلام مجیدمشعل

ما خبر چنین اهانت هایی را از لیبی و کشور های دیگر میشنیدیم و میگفتیم به این خاطر است که حکومت مرکزی آنها قدرت خود را از دست داده است، اما اینجا که ادعا میکنند کشور قانون است، نیز شاهد تعرض به مقدسات و مشاهد شریفه هستیم!!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مجید المشعل رییس شورای علمای بحرین گفت: حکومت آل خلیفه به تازگی مقام صعصعة بن صوحان صحابی پیامبر را محدوده امنیتی قرار داده در حالی که خود حکومت مسؤول سلامت و حفظ این مکان است.

وی افزود: این مکان بارها مورد حمله و تخریب قرار گرفته و حکومت هیچ اقدامی در راستای محاکمه مجرمان انجام نداده است، در حالی که صعصعة بن صوحان از شخصیت های بزرگ اسلامی است و تجاوز و توهین به مقبره وی توهین به اسلام است.

سید مشعل در ادامه ضمن محکوم ساختن توهین و حمله به این بنده صالح و مرد شجاع و معروف، احترام وی را به خاطر اسلام و علم و فصاحت وی دانست و تاکید کرد توهین و بی احترامی به مقام صعصعه نوعی حمله طایفی و تعدی به مقدسات شیعیان بحرین است.

وی اتفاقات رخ داده در این مقام را تجاوز به میراث فرهنگی و تاریخ کشور دانست، زیرا این مقام تاریخی ریشه در اعماق تاریخ 1300 ساله دارد و علاوه بر این، بی احترامی به مقام صعصعه تجاوز به هویت بحرین و تاریخ و میراث فرهنگی و دینی آن میباشد.

سید مشعل گفت: ما خبر چنین اهانت هایی را از لیبی و کشور های دیگر میشنیدیم و میگفتیم به این خاطر است که حکومت مرکزی آنها قدرت خود را از دست داده است، اما اینجا که ادعا میکنند کشور قانون است، نیز شاهد تعرض به مقدسات و مشاهد شریفه هستیم!!

وی افزود: تکرار توهین به این مقام نشان میدهد که این کارها برای از بین بردن این مقام مقدس و مرکز تاریخی اسلامی، برنامه ریزی و سازمان دهی شده است.

وی در پایان گفت: این حملات نشان دهنده حقانیت خواسته مردم درباره لزوم تغییر و نیاز به امنیت در کشور است و ما از نظام بحرین میخواهیم از مقام این صحابی جلیل القدر پیامبر محافظت کند و مرتکبان چنین جرایمی را به قانون و دادگاه بسپارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha