یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آفاق مهر

نجوايي با شهدا، معجزه ي اسلام ، چندكلمه موعظه، يك دقيقه با قرآن، ضرر و نفع از منظر معنوي ، از مرگ نگران باش بار خود را ببند، آموزه هاي زهرايي، قناعت و ساده زيستي در نهج البلاغه ، طلبگي شيرين است هرچند ...، نگاهي به ويژگي هاي جوان و جواني در نامه 31 نهج البلاغه از جمله مطالب این شماره اند.

خبرگزاری حوزه/ پنجاه و پنجمین شماره از دو ماهنامه آفاق مهر منتشر شد.

این دوماهنامه که با رویکردی فرهنگي و اجتماعي در سال يازدهم منتشر می شود در بخشهای مختلف و با عناوین متنوعی در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی با رویکردی معرفتی و معنوی به انتشار مجموعه نوشتارهایی ارزنده و جذاب دست زده است.

مجموعه مطالبی که به همراه قالب چشم نواز و گرافیک خوب مجله، سبد ارزشمندی را برای مخاطبان مذهبی و اهل فکر و اندیشه اش فراهم نموده است.

در این شماره از مجله آفاق مهر می توان مطالب متنوعی را در بخشهای مختلف مطالعه نمود که از جمله عناوین این شماره می شود به این موارد اشاره نمود.

در بخش حسن مطلع، نوشتاری با عنوان فرهنگ هويت يك ملت است ، نجوايي با شهدا، معجزه ي اسلام ، فاطمه زهرا (س) بانوي اول اسلام که مطلبی است به قلم آيت الله العظمي جعفر سبحاني، در بخش عرفان، اخلاق، تربيت نوشتاری با عنوان چندكلمه موعظه، يك دقيقه با قرآن، پيروزي ، دين ،ايمان ، ضرر و نفع از منظر معنوي ، از مرگ نگران باش بار خود را ببند، آموزه هاي زهرايي، اي كاش همه مثل تو فكر مي كرديم! ، قناعت و ساده زيستي در نهج البلاغه ، طلبگي شيرين است هرچند ...، نگاهي به ويژگي هاي جوان و جواني در نامه 31 نهج البلاغه، سخت كوشي در تحصيل عامل مهم موفقيت، روش اظهار نظر فرزندان در نگاه قرآن ، خلبان شدن ما باعنايت خداوندبود،  در بخش ديدار و گفت وگوعناوینی همچون  وقتي ديدند دارم نماز مي خوانم با صندلي... ، آنقدر سوال مطرح كردم و اساتيد مسلمان جواب دادند تا اين كه قانع شدم و اسلام آوردم به چاپ رسیده است.

در بخش آموزش و پژوهش عناوینی همچون هدف بزرگ ما تاباندن نور اسلام حقيقي به دل هاي مردم جهان است، بايسته هاي مرجعيت علمي ومعرفتي حوزه علميه و المصطفي به قلم آيت الله علي رضا اعرافي  

بررسي حديث ردالشمس اثر حجت الاسلام والمسلمين نجفي يزدي  ، مقاله مراجعه به متخصص نوشته دكتر محمد الله اكبري ، مرجعيت يا منبر؟نوشته حامد رهنما   منتشر شده است.

در بخش واما طلبگي، ويژه تبليغ، عناونی همچون ويژگي هاي مبلغ موج آفرين، در اين رسانه چند پله اي تحمل كنيد!، منبر مكتوب حجاب، تبليغ در بلتستان پاكستان، آثار تبليغ دين در زندان، هدف شناسي طلبگي به چاپ رسیده است.

در بخش بين الملل، عناوینی همچون آشنايي باحزب نهضت جعفريه پاكستان و مهم ترين فعاليت هاي سياسي آن، بررسي علل رفتار خشونت آميز طالبان در افغانستان با تبيين يك مدل ، بازخواني صدور انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني و ثمرات آن منتشر شده است.

در بخش سياست و اجتماع   مقالاتی همچون لحظه شناسي از نظر مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، يك راه حل ساده براي يك معضل بزرگ جهاني!، حجاب وعفاف دو زيربناي آسيب ديده در طول دوران، آثاراعتقاد به توحيد بر سبك زندگي، جايگاه مادر در اسلام ، بلاها، زمينه ها و عوامل آن از ديدگاه نهج البلاغه به چاپ رسیده است.

ساعتي تدبر در نهج البلاغه از دیگر عناوین مقالات این شماره است.

در بخش فرهنگ و هنر نیز با عاوینی همچون معرفي يادمان شرهاني، صداي گامهاي مرگ اينترنت، معرفي كتاب ، عرصه جنگ نرم بصيرتي عمارگونه و استقامتي مالك اشتروار مي طلبد و در قسمت اخبار      نیز

اخبار مجتمع و جهان اسلام منتشر شده است.

دو ماهنمامه آفاق مهر به صاحب امتیازی مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) و مدیر مسئوولی حجت‌الاسلام والمسملين سيدسجاد هاشميان و سردبیری علي الله‌اكبري منتشر می شود.

از جمله اهداف انتشار این مجله معرفتی و فرهنگی می توان به افزايش سطح آگاهي‌هاي علمي،‌ سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي و پرورش و ارتقاي بنيه پژوهشي و استعداد نويسندگي دانش‌پژوهان و پرورش طلاب و عالمان مهذّب و متخلّق به اخلاق اسلامي با توانايي‌ها و مهارت‌هاي لازم براي تبليغ و ترويج معارف اسلامي و مكتب اهل‌بيت(ع) اشاره نمود.

دوماهنامه فرهنگي اجتماعي آفاق‌مهر، در بهار 1382 قدم به عرصه رسانه های کشور گذاشت.

تاکنون موفق به احراز دو دوره نشریه برتر جشنواره پژوهش‏های شیخ طوسی شده است.

این نشریه به زبان فارسي و عربي و گاه به انگليسي منتشر می شود.

علاقه‌مندان این نشریه می‌توانند برای تهیه این مجله با نشاني: قم، ميدان جهاد، مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) یا تلفن: 7720913 ـ 0251 7110204 ـ 0253 و یا  نمابر:7720911 0253 و یا از طریق صندوق پستي: 143 ـ 37145 و نیز از راه نشاني اينترنتي: www.miu.ac.ir و پست الكترونيكي:‌ Afaqmehr@ miu.ac.ir ارتباط برقرار کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha