جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام واعظی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه را فرهنگ ساز معرفی کرد و گفت: حوزه در کنار تبلیغ سنتی و مرسوم باید به شیوه های نوین ارتباطی نیز روی آورد.

به گزارش خبرگزری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، امروز در اختتامیه جشنواره تبلیغ نوین(جنات)، در مرکز  همایش های دفتر تبلیغات اسلامی، در قم، به تبیین اهمیت حضور و تبلیغ طلاب و فضلای توانمند در فضای مجازی پرداخت.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیون باید شکرگزار نعمت نشر معارف اسلامی و قرآنی در جامعه  و هدایت مردم باشند، گفت: در روایات اهل بیت(ع) آمده که اگر کسی یک نفر را هدایت کند، از آنچه آفتاب برآن می تابد بهتر است، این مسئله نشان دهنده اهمیت تبلیغ معارف دینی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که حوزه علمیه یک نهاد فرهنگ ساز است، ابراز داشت: اگر ارتباطات معنایی شکل بگیرد، فرهنگ ساخته می شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، دو رکن فرهنگ سازی را تولید محتوا و انتقال مفاهیم ذکر کرد و افزود: در عصری به سر می بریم که ارتباطات معنایی دچار تحول شده است. اگر درگذشته تولید معنا و محتوا در قالب های سنتی بود، امروزه با تنوع و تکثر مراجع مختلف اطلاعاتی و خبری و کانون های فکری، دائما سبک زندگی انسانی و نظام های ارزشی انسانی دچار تحول می شود که باید ضمن توجه به تولید محتواهای غنی، متناسب با نیاز روز مفاهیم را در قالب رسانه های نو و جدید به دنیا عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: اگر به عنوان پرچمدار دین به فرهنگ متعالی اسلامی و معارف ناب اهل بیت(ع) توجه داریم، باید ارتباطات معنایی خود را متحول کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تبلیغ نوین برای بیان این نکته است که حوزه در کنار تبلیغ سنتی و مرسوم خود، به شیوه های نوین ارتباطی نیز روی آورد و سعی کند که ارزش های اسلامی را به طور نوین انتقال دهد که این کار حرکت مبارکی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha