پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
کد خبر: 330287
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
آزمون

معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان از برگزاری مرحله استانی مسابقات علمی طلاب و آزمون ورودی کارشناسی ارشد سفیران هدایت در خوزستان خبرداد.

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به برگزاری مسابقات علمی طلاب در خوزستان، اظهار داشت: مسابقات علمی حوزه علمیه خوزستان با شرکت بیش از 150 نفر از طلاب مدارس علمیه، در اهواز برگزار شد.

وی در ادامه با بیان این که این مسابقات در چهار مقطع برگزار شد، گفت: مرحله استانی مسابقات علمی طلاب که همزمان با سراسر کشور در اهواز برگزار شد، شامل چهار مقطع از سطوح اتمام پایه سه، پایه شش، پایه هشت و اتمام پایه 10 می باشد.

حجت الاسلام آلبکل، با اشاره به سؤالات امتحانی این آزمون، بیان داشت: سؤالات امتحانی مقطع یک شامل علوم عقلی، علوم نقلی و ادبیات بوده و سؤالات امتحانی مقطع دو، شامل فقه و اصول، علوم عقلی و علوم نقلی بودند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در ادامه افزود: فقه و اصول، علوم نقلی و علوم عقلی، سؤالات امتحانی مقطع سه بوده و سؤالات امتحانی مقطع چهار نیز علوم عقلی، علوم نقلی و فقه اصول بودند.

وی با اشاره به شرایط ورود داوطلبان به مرحله مسابقات کشوری، گفت: برگزیدگان مرحله استانی شامل افرادی هستند که بیش از 90 درصد امتیازات را در مقطع یک و دو و بیش از 80 درصد امتیازات را در مقطع سه و چهار کسب کرده باشند.

حجت الاسلام آلبکل، در ادامه نیز به برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد در اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: آزمون ورودی کارشناسی ارشد سفیران هدایت از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز با حضور بیش از 140 نفر از طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این آزمون ویژه داوطلبینی است که پنج سال تحصیل خود در مدارس علمیه کوتاه مدت «سفیران هدایت» گذرانده و خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بودند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در پایان با اشاره به نحوه تصحیح اوراق و زمان اعلام نتایج، اظهار داشت: تصحیح اوراق از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان صورت گرفته و نتایج آن نیز پس از تصحیح نهایی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور اعلام می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha