پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت‌الله جزایری

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که مسؤولان در اجرای قوانین معروف و منکرات اهتمام داشته باشند، اظهار داشت: از همه مدیران و مسؤولان کشور تقاضامندم که تنها به همان قوانین و مقررات موجود در نظام اسلامی ایران در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پایبند بوده و آنها را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان،  در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که با محوریت برگزاری بزرگداشت طلبه شهید علی خلیلی برگزار شد، با قدردانی از مسؤولان در راستای فعالیت های صورت گرفته، اظهار داشت: هم اکنون کارهای زیادی در باب فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته که جای بسی تشکر و قدردانی از مسؤولان را به همراه دارد.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آثار و برکات شهادت علی خلیلی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، گفت: با شهادت این طلبه بزرگوار و مجاهد، موجی در سراسر کشور به ویژه در مراکز و مراجع قانونی همچون قوه قضاییه و قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی به راه انداخت که نتیجه آن احیا شدن برخی قوانین و مقررات کنار گذاشته شده در باب فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر شد.

*تقوا یکی از ضرورت های اساسی مدیریت اسلامی است

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه با بیان این که مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، متقی، پرهیزگار و متدین هستند، بیان داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیریت، تخصص و کارآمدی یکی از شروط اساسی مدیریت کلان است، اما از همه اینها مهمتر، مسأله تقواست!، این که خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم»، اشاره به همین مسأله تقوا  و تقوا مداری است.

وی با تأکید بر این که «تقوا مداری» یکی از شروط اساسی مدیریت کلان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مسؤولیت های موجود در نظام اسلامی ایران متفاوت با سایر مسؤولیت های موجود در نظام های پادشاهی، دموکراتیک و لیبرال است؛ چرا که در نظام ایران اولویت با «عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم» که در روایات به تقوا مداری تعبیر شده، می باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با ابراز تأسف نسبت به وضعیت موجود در جامعه و فراموشی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: من از همه مسؤولان و مدیران کشور تقاضا می کنم که در سال جاری و آینده، هیچ اقدام خلاف قانونی و هیچ گونه فعالیت اضافه بر قانون نیز انجام ندهند که اگر این گونه شد، مردم دیگر از آنها انتظاری فراتر از قانون نخواهند داشت.

*مسئولان در اجرای قوانین معروف و منکر کوشا باشند

وی در ادامه با بیان این که در قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قوانین زیادی در رابطه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، تصریح کرد: امروز در جامعه منکرات زیادی وجود دارد و هیچ کسی هم اقدامی عملی انجام نمی دهد به غیر از این که بسنده کنیم به برخی شعارهای تبلیغاتی و دیوار نویسی، که البته اینها مفید هستند اما کافی و اثر بخش نخواهد بود؛ از این رو از همه مدیران و مسؤولان کشور تقاضامندم که تنها به همان قوانین و مقررات موجود در نظام اسلامی ایران در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پایبند بوده و آنها را اجرایی کنند.

*نیروی انتظامی به وظایف قانونی خود عمل کند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به رؤسای نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی باید در راستای نشر معروفات و جلوگیری از وجود منکرات در جامعه اقدامی عملی انجام دهد؛ چرا که محدوده فعالیت های نیروی انتظامی در باب معروفات و منکرات گسترده بوده و این نیرو، می تواند در اماکن، اصناف، معابر و مکان های عمومی همچون رستوران ها، سالن های پذیرایی و عروسی، به ایفای نقش بپردازد و با منکرات موجود در جامعه به شیوه ای قانونی برخورد کند.

آیت الله موسوی جزایری، خاطرنشان کرد: اگر مدیران مراکز آموزشی، درمانی و محیط های اداری، در رابطه با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدامی مناسب و در چاچوب قانون انجام دهند، دیگر هیچ گونه مشکلی در سیستم اداری از حیث وجود منکر و معضل در در این سیستم ها نخواهیم داشت.

زعیم حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اقدام گسترده بسیجیان در سطح کشور، اظهار داشت: امروزه میلیون ها بسیجی در قالب حلقه های صالحین در سطح کشور وجود دارند، اما خروجی کار این میلیون ها بسیجی در باب فریضه امر به معروف و نهی از منکر کجاست؟!؛ از این رو باید اقدامی قابل توجه و مؤثر از سوی همین بسیجیان صورت گیرد تا دیگر شاهد وجود این بی بند و باری و بدحجابی ها در خیابان های کشور که برخی از آنها به نام مقدس شهدا نام گذاری شده اند، نباشیم.

*هیئات و ngo های مذهبی بهترین مکان برای نشر امر به معروف 

وی بهترین نوع امر به معروف را تذکر لسانی عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون بهترین روش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی بوده و در این راستا، بسیجیان می توانند عاملی مهم در این راستا ایفا کنند.

آیت الله موسوی جزایری، هیئات و ngo های مذهبی را مکانی مناسب برای نشر فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: انسان هایی که با وضع نامناسبی و زننده ای در خیابان ها می آیند از کره مریخ که نیامده اند! آنها همان جوانان و فرزندان همین مرز و بوم هستند که به واسطه تهاجم فرهنگی غرب مورد آسیب قرار گرفته اند، که برای هدایت آنها می توان با تذکر لسانی و نصیحت های سینه به سینه آنها را به راه راست هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: با پیگیری مسؤولان و اجرا کردن مصوبات و قوانین موجود در جامعه، این منکرات موجود در جامعه اصلاح شوند و به راه راست هدایت شوند که عاقب به مردم ایران در احیای فریضه امر به معرف و نهی از منکر است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha