جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام قوامی

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، قاطعیت امیرالمومنین علی (ع) در مقابله با مفسدان اقتصادی و اداری را بهترین الگوی فراروی مسئولان نظام اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: از آن جا که مفاسد اقتصادی ، مفاسد اجتماعی و سیاسی و... را در جامعه به دنبال دارد و اعتدال جامعه را به هم می زند، لذا از منظر آموزه های مکتب علوی ، برخورد با آن ها بسیار جدی است و به همین خاطر که می بینیم حضرت نیز به هیچ وجه در این باره کوتاه نمی آمدند.

وی افزود: در زمان حکومت ایشان هر فردی که در اقتصاد و بیت المال مردم خیانت می کرد، امام بسیار قاطعانه با او برخورد می کردند و حتی معتقد بودند که در نماز جمعه و سطح جامعه باید آرم شرم و ننگ بر مفسدان زده شود تا آبرویشان برود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که به اعتقاد مولای متقیان علی (ع) در برخورد با مفاسد اقتصادی باید سریعا وارد عمل شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله شرق آسیا که نه مسلمان هستند و نه حتی گاه مسیحی، به شدت با مفسدان اقتصادی و اداری برخورد می کنند و حتی با وابستگان متخلف مقامات بلندپایه قاطعانه رفتار می کنند و برای جامعه اسلامی و شیعی ما مناسب نیست که خدای ناکرده در محاکمه مفسدان کوتاهی صورت گیرد.

وی ابراز داشت: در دوران خلافت ظاهری، هر گاه فسادی در جامعه بروز می کرد، حضرت علی (ع) به سراغ عاملان اصلی فساد و به تعبیری دانه درشت ها می رفت و نه دانه ریز ها.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی همچنین یادآور شد: امیرالمومنین (ع) همچنین در مفاسد اداری نیز قاطعانه وارد عمل می شد و افراد ناسالم را سریعاً از دستگاه اداری اخراج می کرده و آن ها را به مجازات می رساند و این روش و سیره سیاسی و قضایی باید مورد توجه جدی و غیرشعاری مسئولان ما باشد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha