شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
حجت‌الاسلام زائری

زمانی کارها در حوزه سبک زندگی اسلامی به سرانجام می‌رسد که نهادها و مراکز دولتی و حکومتی صرفاً در سیاست‌ گذاری‌ها و نظارت دخالت کنند و وارد امور اجرایی نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دومین نشست سبک زندگی اسلامی، ساعتی پیش با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، و با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد رضا زائری، در این نشست با اشاره به سیاست‌گذاری‌های نادرست در مسائل فرهنگی از جمله سبک زندگی، گفت: ما زمانی  می‌توانیم سخن از سبک زندگی اسلامی بگوییم، که کارهای این عرصه بر محوریت مردم و گرو‌ه‌های غیر دولتی و غیرحاکمیتی باشد.

وی تصریح کرد: زمانی کارها در حوزه سبک زندگی اسلامی به سرانجام می‌رسد که نهادها و مراکز دولتی صرفاً در سیاست‌ گذاری‌ها و نظارت دخالت کنند و وارد امور اجرایی نشوند.

به گفته وی، بارزترین نمونه حرکت غیردولتی و مردم نهاد در تمامی جوامع و ادیان، وقف است که  همیشه موجب خیر بوده است؛ به طوری که هم اکنون، بسیاری از تلویزیون های مسیحی و اسلامی با همین وقف اداره می‌شوند، لذا باید به این گونه حرکات های مردمی توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام زائری تصریح کرد: اگر در حوزه سبک زندگی می‌خواهیم کارها اصلاح شود، باید نگاه طولانی مدت و در بستر بافت تمدن اسلامی داشته باشیم.

این پژوهشگر حوزه فرهنگ، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر قوی بودن گفتمان انقلاب اسلامی، بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: این گفتمان به اندازه قوی است که مردم در سراسر جهان با وجود جذابیت‌های رنگارنگ، به مبانی آن از جمله حجاب اسلامی روی می آورند.

حجت الاسلام زائری در پایان یادآور شد: با تکیه بر مبانی دینی می توانیم بسیاری از افراد را به مکتب اهل بیت(ع) جذب نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha