جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:تمامیت کفر با مجهزترین تجهیزات کمر همت به نابودی اسلام و جمهوری اسلامی بسته و ما درگیر یک جنگ تمام عیار با جهان استکبار هستیم، باید تمام تلاشمان را برای صیانت از اسلام و نظام اسلامی به کار بندیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در دیدار معاون و مدیران شبکه های سراسری صدای جمهوری اسلامی گفت: تمامیت کفر با مجهزترین تجهیزات کمر همت به نابودی اسلام و جمهوری اسلامی بسته و ما درگیر یک جنگ تمام عیار با جهان استکبار هستیم.

وی افزود: میلیاردها دلار هزینه مالی و صدها هزار نفر در تلاش برای نابود کردن اسلام هستند و ما باید تمام تلاشمان را برای صیانت از اسلام و نظام اسلامی به کار بندیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران فلسفه وجودی نظام اسلامی را تحقق معارف اسلام ناب دانست و افزود: تحقق واجبات و اوامر و نواهی اسلام ماهیت اصلی نظام اسلامی است، که اگر این امر محقق نشود حکومت اسلامی تشکیل نشده است؛ و تمام دشمنی ها با جمهوری اسلامی به جهت اراده این نظام برای عمل به احکام اسلامی است.

بازخواست به خاطر پایبندی به مبانی اسلام

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر حکومت های اسلامی را در پایبندی این نظام به اصول اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان در ارتباط با دانش هسته ای، ما را بازخواست می کنند در حالی که هیچ صحبتی در ارتباط با بمب اتم بعضی نظام های به ظاهر اسلامی شنیده نمی شود، که این امر به جهت عدم پایبندی آن حکومت ها به اصول و احکام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه « وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ» نصرت خداوند قوی و شکست ناپذیر را برای هر آن کس که او را یاری کند حتمی دانست.

خطر حاکم شدن نگاه سکولاری

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به  خطر حاکم شدن نگاه سکولار در تولید برنامه های رادیویی اظهار داشت: بر اساس آیه شریفه « الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ » وظیفه هر کس با هر نوع و میزان تمکن آن است که امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی افزود: بنابراین ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) فقط به عهده رادیو معارف و قرآن نیست، بلکه سایر شبکه ها از دید تخصصی خودشان باید به بیان معارف بپردازند، زیرا باید همه ابعاد زندگی اسلامی شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن اشاره به حکومت جهانی امام عصر(ارواحنا فداه) گفت: اگر باور داریم آخر الزمان و حکومتی جهانی هست که در آن شرایط تمام قدرت ها و حکومت های جبار و ظالم نابود می شوند، آن دین و نظام حاکم همان دینی است که در روز غدیر اتمام یافت، یعنی اسلام ناب و مذهب تشیع حکومت واحد جهانی را شکل خواهند داد.

ایران تنها پایگاه تشیع

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تنها پایگاه تشیع در جهان را جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین جایگاه مربوط به حوزه علمیه قم است و بر همین اساس در روایات آمده است در آخر الزمان معارف، از قم به گوش جهانیان خواهد رسید. با این نگاه و افق دید، کارها و برنامه ریزی ها تغییر خواهد کرد و باید تلاشی بیش از پیش برای تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در تشریح فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون این مکان مقدس گفت: مقام معظم رهبری تصریح دارند، مسجد جمکران «پایگاه عظیم تشیع» است که این به معنای آن است که این مسجد محل تجمع شیعیان از سراسر جهان است و یا می تواند به معنای آن باشد که مسجد جمکران جایگاه عظیم ترویح معارف اهل بیت(علیهم السلام) و فرهنگ تشیع است.

عزم جدی برای رفع نواقص مسجد جمکران

وی به عزم جدی برای رفع مشکلات و نواقص مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر «تسهیل امر زائرین» تقویت سرمایش و گرمایش شبستان ها، افزایش دسترسی به آب آشامیدنی خنک و افزایش مکان های اسکان و استراحت زائرین در اولویت فعالیت هایمان قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به افزایش روزافزون حضور زائرین در مسجد مقدس جمکران خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری موجود در شهر قم مثل حوزه علمیه، مراجع، پایگاه های  انقلاب و بیت امام ، مقبره محدثین و حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران در صدد افزایش اماکن اقامتی و ایجاد شهرک اقامتی هستیم تا اقامت زائرین از 4 ساعت به سه روز افزایش یابد؛ چرا که ظرفیت توسعه  اقتصادی قم در جذب بیشتر زائر است.

تولیت مسجد مقدس جمکران ظرفیت پذیرش معارف را در افراد هنگام مراجعه به اماکن مذهبی مثل حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) و مسجد مقدس جمکران بالاتر از حالات عادی توصیف کرد و افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده مقرر شد مسجد مقدس جمکران به عنوان محور فعالیت های تبلیغی و پژوهشی مراکز مهدوی سراسر کشور، خدمات فرهنگی و پژوهشی مورد نیاز را به سازمان ها و موسسات ارائه کند.

ایجاد بازار سبک اسلامی در جمکران

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه موضوع سبک زندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از طرح های در دست اقدام ایجاد بازار سبک زندگی اسلامی در نزدیکی مسجد مقدس جمکران است تا علاوه بر تسهیل دسترسی زائرین به ارزاق مورد نیاز، نمونه ای از بازارهای زنجیره ای اسلامی را جهت تکثیر ارائه کنیم .

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha