پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
جامعة‌المصطفی

جامعةالمصطفی العالمیه، با صدور بیانیه‌ای، جنایات و عمل مذبوحانه و تجاوز گروهک داعش در عراق را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه بدین شرح است:

 بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

«وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِير؛ و با آنان بجنگيد تا فتنه‏اى بر جاى نماند و دين يكسره از آن خدا گردد. پس اگر [از كفر] بازايستند، قطعاً خدا به آنچه انجام مى‏دهند، بيناست». (انفال: 39)

بار دیگر دست پنهان استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف در دنیای اسلام، از آستین گروهی بیرون آمده است که ادعای مسلمانی آنان گوش فلک را کر نموده و نقطه‌ای دیگر از جهان اسلام را دچار آسیب و بلا و مصیبت کرده و قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار نموده است.

این بار، عراق به دست تروریست‌هایی که برچسب اسلام بر خود زده‌‌اند، به فتنه‌ای عظیم دچار گشته و موجب شده تعداد بیشماری از مردان، زنان و کودکان مسلمان از شهر و دیار خود کوچانده و آواره شوند.

گروهک تکفیری داعش، که در فکر خام خویش در پی تشکیل دولت اسلامی است، بنیان‌های دولت خیالی‌اش را با ظلم، قتل و تعدی به مال، جان و ناموس مسلمانان پایه‌ریزی می‌کند و مردان، زنان و کودکان را به قتل می‌رساند و آنان را از موطن خویش می‌راند.

پس از این واقعه تلخ، مسئولان و مردم عراق و در رأس همه اینها، علمای اسلام - شیعه و سنی- با هم متفق شدند و از مردم برای دفاع از کیان اسلام و آبروی مسلمانان یاری خواستند که در برابر این گروهک تفرقه‌انگیز دست به دست هم دهند و ریشه آن را بخشکانند تا مقدمه‌ای برای از بین بردن این گروه افراطی از دامان دنیای اسلام فراهم آید.

جامعة‌المصطفی(ص) نیز همصدا با علمای جهان اسلام و به ویژه علمای عراق، ضمن محکوم کردن عمل مذبوحانه و تجاوز صورت‌گرفته به دست گروهک داعش و حمایت از حقوق مسلم مردم عراق و تأکید بر حفظ آن در هر شرایط، از ملت عراق می‌خواهد با تقویت هر چه بیشتر وحدت ملی، در نقش بر آب کردن توطئه‌ شوم دشمنان اسلام بکوشند.

جامعة‌المصطفی‌العالمیة

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha