چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
یی

از هموطنان مقاوم و صبور خود می خواهیم که کاملا هوشیار و دوراندیش باشند و با وحدت و همبستگی و ترک اختلافات طایفی و نژادی هرگونه فرصت بداندیشی را از دشمنان عراق بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عراقی های ساکن استرالیا و نیوزلند طی بیانیه ای درباره حوادث اخیر عراق ابراز داشتند:

ما عراقیان ساکن استرالیا با نگرانی و دقت زیاد پیگیر اتفاقات اخیر کشورمان عراق و حوادث اخیر استان نینوا و مناطق دیگر در الانبار و دیالی و صلاح الدین و هتک حرمت شهرهای عراق توسط تروریست های تکفیری هستیم.

این هجمه سیاه و پلید که با هدف مخدوش کردن حاکمیت و امنیت عراق و هتک حرمت سرزمین آن صورت گرفته، حلقه ای خطرناک از سلسله توطئه های اخیر علیه عراق و مردم آن از زمان تغییر نظام در سال 2003 می باشد.

این گروه های تروریستی بقایای تکفیری هایی هستند که از مرز وارد عراق شده اند در کنار اذناب و بقایای نظام بعث و همچنین مزدوران دیگری که لباس کینه طایفی بر تن کرده و مورد حمایت آشکار برخی کشورهای منطقه هستند و هدف آنها از بین بردن مردمسالاری در عراق و انتشار تفرقه و برادرکشی در مردم عراق و کشاندن منطقه به جنگی طایفی است که تر و خشک را میسوزاند.

این بحران خطرناک امنیتی عراق باید با موضع ملی مردم عراق در حد و اندازه این بحران مواجه شود. این معرکه در واقع معرکه بودن یا نبودن است که مسؤولیت مقابله با آن در درجه اول بر دوش رهبران سیاسی و سپس حمایت تمام طوایف ملت عراق می باشد با صرف نظر از گرایش و دین و مذهب و طایفه آنها.

ما فرزندان عراق ساکن در استرالیا ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی و تجلیل از جانفشانی این نیروها در دفاع از حاکمیت و مقدسات عراق، حملات تروریستی داعش و حمایت برخی کشورهای منطقه از این تروریست ها را به شدت محکوم می کنیم. همچنین صادقانه از رهبران سیاسی عراق می خواهیم به مسؤولیت تاریخی خود در این زمینه عمل کرده و مصلحت و استقلال عراق را در صدر اولویت های خود قرار دهند.

از هموطنان مقاوم و صبور خود نیز می خواهیم که کاملا هئشیار و دوراندیش باشند و با وحدت و همبستگی و ترک اختلافات طایفی و نژادی هرگونه فرصت بداندیشی را از دشمنان عراق بگیرند.

زنده باد عراق یکپارچه و متحد در برابر تروریسم تکفیری

انجمن عراقیان ساکن استرالیا

شبکه استعدادهای عراقی ساکن استرالیا و نیوزلند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha