جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 20, 2024
آیت‌الله نعیم‌آبادی

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه داعش آیاتی را که مربوط به کفار است را به مسلمانان ربط می‌دهد گفت: امروز شاهدیم که این گروهک تروریستی به جای جهاد با استکبار و بلاد کفر، مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در مراسم انتصاب اولین امام جمعه شهرستان سیریک، با تاکید بر گسترش احکام الهی در جامعه،  خطاب به علمای شیعه و اهل‌سنت،گفت: خداوند اطاعت از اولی‌الامر را واجب دانسته است و در این شکی نیست اما باید ببینیم امروز اولی‌الامر جهان اسلام کیست؟

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه رهبران کشورهای اسلامی مانند مصر، عربستان و غیره مرتب در حال عیاشی بوده و توجهی به اسلام و مسلمانان ندارند، تصریح کرد: در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه؛ غزه با کمک ایران توانست اسرائیل را فلج کند در حالی که همین رهبران کشورهای اسلامی اجازه ارسال دارو به غزه را نمی‌دادند.

رهبری از نظر فقه شیعه وسنی «اولی الامر» هستند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم از نظر فقه شیعه و هم فقه اهل‌سنت اولی‌الامر هستند، گفت: اطاعت از رهبری بر اساس حکم خداوند واجب است.

وی با اشاره به معضلات استان هرمزگان ، قاچاق سوخت را مورد اشاره قرار داد و گفت: از روحانیون انتظار دارم که حکم خدا را برای همه بازگو کنید چرا که هر کس در قاچاق سوخت همکاری کند تعاون بر شر کرده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان اولی‌الامر مسلمانان استفاده نامشروع از بنزین و گازوئیل را حرام می دانند.

وی در ادامه  با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به استان‌های کشور عراق افزود: این گروهک گفته بود که می‌خواهیم کربلا را خراب کنیم و ما هشدار دادیم اگر نگاه چپ به کربلا کنی نماز ظهرمان را در بقیع می‌خوانیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه با حمله داعش به استان موصل عراق مهره‌های فاسد بعثی شناخته شدند و این برکتی برای مسئولان عراق بود تصریح کرد: عراق با الگوگیری از ایران طرح بسیج مردمی را در دستور کار قرار داد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه خوارج، آیاتی را که مربوط به کفار است به مسلمانان ربط می‌دادند، گفت: امروز شاهدیم که گروهک تروریستی داعش به جای جهاد با استکبار و بلاد کفر، مومنان به اسلام را می‌کشد.

لازم به ذکر است: در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، اولین امام جمعه شهرستان سیریک در سخنان کوتاهی به اهمیت نماز جمعه و حضور حداکثری و پر رنگ مردم در این مراسم معنوی تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha