دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله علوی نمایشگاه

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی گفت: با وجود جریانها وعرفان های نوظهور وظیفه امروز مراجع به قدری سنگین شده که می طلبد در این مکان ها حاضر(نمایشگاه قرآن) وبا روشنگری بتواننداز گمراهی جوانان جلو گیری کنند.

حجتالا سلام الیاسی، مسئول غرفه حضرت آیت الله علوی گرگانی در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  اظهارداشت: اولین ومهم ترین علت توجه به اهمیت قرآن کریم در ظهر وبطن قرآن است، مفسرین قرآن که ائمه معصومین(ع) بوده اند ودر عصر غیبت تبیین این تفسیر توسط علمای شیعه صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی داخل کشور برای ترویج فرهنگ غنی اسلام استفاده کنیم و با توجه به تا کیدات مقام معظم رهبری که  امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی وعزم ملی»خواندند یکی از آن ظرفیت ها برای کارهای فرهنگی، همین نمایشگاه بین المللی قرآن است.

حجت‌الاسلام الیاسی به آثار ارائه شده در نمایشگاه اشاره ویاد آورشد: در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تالیفات حضرت آیت الله علوی گرگانی و مجموعه «نشر فقه اهل بیت(ع)» که تحت اشراف دفتر ایشان است به عموم بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

وی آثار حضرت آیت‌الله علوی گرگانی را در زمینه اخلاق، تفسیر واحکام فقهی عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت آیت الله علوی‌گرگانی روزهای چهارشنبه به مباحث اخلاقی مورد نیاز طلاب می پردازند. می توان به پند های پیامبر به اباذر غفاری،پندهای پیامبر اکرم به ابن مسعود همچنین پندهای پیامبر به مولی الموحدین حضرت امیر المومنین (ع) اشاره کرد که این سلسله درسها و مباحث اخلاقی، به شکل کتاب در معرض عموم مردم قرار گرفته است.

وی به آثار فقهی ایشان در نمایشگاه اشاره وافزود: علاوه بر آیات الاحکام توضیح المسائل، احکام جوانان، احکام ویژه بانوان  و کلید سعادت و احکام کسب کار در نمایشگاه عرضه شده است.

حجت الاسلام الیاسی ارائه تالیفات به زبان عربی را از دیگر ویژگی‌های حضور دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی خواند وگفت: شرحی بر عروه الوثقی و شرحی بر منهاج الصالحین به بازدد کنندگان عرضه خواهد شد.

مسئول دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی، در تهران حضور با توجه به هجمه دشمنان اسلام به مبانی دین مهم ارزیابی کرد و گفت: در زمان غیبت، حاکمین شرع مراجع ما هستند که در رأس آنها مقام معظم رهبری است و حضور در این مجامع می‌تواند انس بیشتری را برای شیعیان داشته باشد.

 حجت الاسلام الیاسی گفت: یکی از معظلات عصر کنونی ما جریانهای انحرافی شامل بهائیت، وهابیت، کلیساهای خانگی ، عرفانهای کاذب ونوظهور است و برای مقابله با اینها باید مکتب حقه تشیع را تبلیغ کنیم.

وی گفت: اگر نتوانیم از مکتب تشیع ومکتب امام جعفر صادق (ع) دفاع نماییم دشمن از این سکوت سو استفاده کرده و به همین طریق مردم وبویژه قشر آسیب پذیر که جوان را مورد همجمه وآسیب قرار می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha