چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت‌الاسلام کلباسی

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: انتظار تنها یک حالت نیست و انتظاری افضل اعمال است که خود را در زمینه اهداف حضرت ولی عصر(عج) قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی امروز در همایش آموزشی مهدویت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به ماه رمضان و در پیش بودن شب‌های قدر اظهار کرد: قدر شبی است که مقدرات بندگان برای یک سال در آن تعیین می‌شود.

وی افزود: نظام عالم هستی بر اساس سنن الهی دارای برنامه‌ای کلی و نیز برنامه‌ای سالانه است و آنچه در سوره قدر می‌خوانیم بیان‌گر این حقیقت است که تقدیر و تنظیم همه امور در شب قدر صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان این که نزول فرشتگان و روح را معنی به وجود خلیفه واقعی خداوند بر روی زمین یعنی حضرت مهدی موعود(عج) می‌کنند، گفت: ایشان امضاء کننده زمینی برنامه سالانه‌ای است که در شب قدر تعیین شده است.

وی ادامه داد: امام عصر(عج) نقطه اتصال میان زمین و آسمان محسوب می‌شوند بنابراین شب قدر دارای ارتباطی محکم با مسئله مهدویت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به حوادثی که در هنگامه ظهور امام زمان(عج) پیش‌بینی شده‌اند خاطرنشان کرد: برخی از این علائم و حوادث در ماه رمضان رخ خواهند داد؛ بعضی از نشانه‌ها قطعی هستند و پس از آن حتما ظهور به معنای واقعی اتفاق می‌افتد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: خروج سفیانی، خروج یمانی، فرو رفتن لشکر سفیانی، قتل نفس زکیه و صیحه آسمانی پنج نشانه قطعی ظهور هستند؛ صیحه آسمانی در معرفی امام عصر(عج) در شب قدر اتفاق می‌افتد و زمانی که این ندای آسمانی برای همه اهل زمین قابل دریافت شد، ظهور رخ خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان این که در روایات آمده است ظهور امام عصر(عج) موجب شادمانی اهل قبور هم می‌شود،تصریح کرد: دعا برای این منظور یعنی شاد شدن اهل قبور در حقیقت دعا برای تعجیل در فرج نیز هست؛ علاوه بر این شهر آرمانی در نگاه اسلام و ائمه اطهار(ع) جایی است که فقر در آن نباشد بنابراین وقتی دعا می‌کنیم خداوند نیاز نیازمندان را برطرف کند و هر فقیری را مکنت بخشد، برای ظهور دعا کرده‌ایم.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان کرد: برطرف کردن فقر باید یکی از اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی باشد و در این زمینه شهرداری‌ها هم وظایفی دارند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی شهری به منظور رفع شکاف طبقاتی در جامعه خاطرنشان کرد: اسلامی بودن تنها به معنای عبادات فردی نیست، بلکه باید به دستورات دینی و آنچه در ادعیه می‌خوانیم عمل کنیم هرچند کمال عدالت در زمان ظهور تحقق می‌یابد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: رحمت الهی بر غضب او سبقت دارد و رحمت اساس آفرینش محسوب می‌شود؛ قرآن جلوه رحمانیت خداوند است و پیامبر اکرم(ص) نیز رحمة للعالمین هستند، در ادعیه اسلامی می‌خوانیم امام، رحمت واسعه خداوند است.

بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری قم،وی گفت: رمضان هم ماه رحمت الهی است و ارتباطی وثیق با قرآن و امامت دارد و در شب قدر، دریاهای رحمت به یکدیگر می‌پیوندند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha