جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
نمایشگاه

نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با شعار «ترویج سبک زندگی قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی» از ٢٥تیر کار خودش را شروع کرده اما شروع پرشوری نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، اگرچه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با شعار «ترویج سبک زندگی قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی» از ٢٥تیر کار خودش را شروع کرده، اما به گفته برخی غرفه‌داران، امسال به‌دلیل هم‌زمانی آغاز به‌کار نمایشگاه با شب‌های قدر، شروع پرشوری نداشته و هنوز هم فعالیت برخی غرفه‌ها آغاز نشده است.

باوجوداین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌گوید که یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تنوع آن با ٣١بخش نمایشگاهی و همچنین حضور ٢١مهمان خارجی است.

سعید سرابی معتقد است: جایگاه نمایشگاه قرآن مشهد در حد نمایشگاه قرآن تهران است که البته برخی جلوه‌هایی که در نمایشگاه مشهد وجود دارد، مؤید همین جایگاه هم هست.

در این چند شب، برخی غرفه‌ها هم فعالیت پرشوری داشته‌اند و با برنامه‌هایی مانند برگزاری مراسم قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن باعنوان «محفل نور»، ارائه مفاهیم شهروندی از منظر قرآن، برگزاری جنگ قرآنی در محیط نمایشگاهی، ارائه مشاوره طب اسلامی، برگزاری مسابقه قرآنی «چشمه‌سار وحی»، آموزش مصداق‌های عینی حیا با اکران المان‌هایی در قالب فضای شهری، برگزاری کارگاه‌های هنری، سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی و... بر رونق نمایشگاه به‌طور چشمگیری افزوده‌اند.

در حاشیه روز سوم این نمایشگاه هم، نشست ادبی صد پرده آواز خاموش برگزار شد که شاعران مشهدی اشعار خود را با موضوع قرآن و عترت قرائت کردند؛ برنامه ای که شور خاصی به نمایشگاه بخشید.

همچنین قرآن و فرهنگ ملل، بخش ویژه غرفه طلاب جامعه المصطفی(ص) در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت که از سه بخش غرفه ستاد، غرفه امور خانواده‌ها و غرفه ملل تشکیل شده است،در نمایشگاه جلوه خاصی دارد و به انعکاس فرهنگ دیگر ملل می‌پردازد.

جدا از برنامه‌های محتوایی نمایشگاه، کیفیت ارائه خدمات به غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نیز موضوعی است که بر شور و حال فعالیت‌های نمایشگاه می‌افزاید. به‌طورمثال سرویس‌دهی خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی ویژه نمایشگاه از اقداماتی است که برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است.

همچنین یک دستگاه مینی‌بوس هم از محل ایستگاه نمایشگاه قطارشهری برای سرویس‌دهی به بازدیدکنندگان و غرفه‌داران تدارک دیده شده که به‌صورت گردشی فعالیت می‌کند.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن وعترت مشهد تا ٢٧ماه مبارک رمضان از ساعت ١٧ تا ٢٤ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد پذیرای عموم علاقه‌‌مندان است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha