پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین علمی

معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به طرح تحول و بازنگری نظام جامع آموزشی گفت: جامعةالمصطفی نیاز به بازنگری برنامه های خود با نگاه به گذشته و توجه به آینده رو دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علمی، در ابتدا ضمن تقدیر از برگزارکنندگان هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران المصطفی، با تشریح مهم ترین راهبردهای المصطفی و با تاکید بر این که جامعةالمصطفی یک نهاد آموزشی است، ابراز داشت: حجم اصلی اولویت های جامعةالمصطفی به مباحث آموزشی اختصاص دارد؛ زیرا ارتقای مباحث آموزشی، تأثیر مستقیم بر خروجی های المصطفی از جمله دانش آموختگان خواهد داشت.

 معاون آموزش المصطفی ادامه داد: نمی توان مرز روشنی میان حوزه آموزش و دیگر ساحت های المصطفی هم چون پژوهش و تربیتی قائل شد و از دیرباز بحث آموزش پژوهش محور و تربیت محور در جامعةالمصطفی مطرح بوده است.

وی در ادامه به بیان مهم ترین راهبردهای المصطفی در بخش آموزش پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین سیاست های آموزشی ما تأکید بر حوزوی بودن جامعةالمصطفی است. این نهاد حوزوی  با اقتضائات دنیای جدید خود را سازگار ساخته و با تاکید بر سنت های حوزوی به پرورش طلاب خود می­پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین علمی افزود: حذف برخی از رشته ها که در ارزیابی های جدید ادامه آن مناسب نبوده است و اضافه نمودن رشته های جدید با توجه به نیازهای روز، یکی دیگر از راهبردهای آموزش المصطفی به شمار می آید.

 وی، کاهش سنوات تحصیلی را یکی دیگر از سیاست های المصطفی در بخش آموزش خواند و خاطرنشان کرد: تاکید ما بر کاهش سنوات تحصیلی با حفظ کیفیت آموزشی و نخبه پروری و با استفاده بهینه از وقت طلاب است.

 

معاون آموزش المصطفی، توسعه مدارس پیوسته و همکار را یکی دیگر از سیاست­های آموزشی المصطفی خواند و افزود: تدوین متون آموزشی متناسب با اقتضائات المصطفی در کشورهای مختلف از دیگر موارد مورد توجه ما در بخش آموزش می باشد.

 وی با اشاره به طرح تحول و بازنگری نظام جامع آموزشی المصطفی ابراز داشت: جامعةالمصطفی نیز مانند هر سازمان و نهاد پویایی نیاز به بازنگری برنامه های خود با نگاه به گذشته و توجه به آینده پیش رو دارد. در همین راستا، طرح تحول نظام جامع آموزشی از حدود یک سال قبل با تشکیل بیست کار گروه دنبال می گردد.

 حجت الاسلام والمسلمین علمی با تاکید بر هدف گذاری آموزشی المصطفی برای پذیرش از صد کشور، اذعان داشت: برای تحقق این هدف باید ظرفیت های خود را بهینه نمائیم، زیرا معتقدیم تاکنون استفاده حداکثری از تمام داشته های المصطفی صورت نگرفته است.

 وی، راه اندازی سیستم متمرکز پذیرش المصطفی (سمپا)، سرعت بخشیدن به فرایند مربوط به مدارک دانش آموختگان، ارزیابی آموزشی نمایندگی­های المصطفی، رتبه بندی واحدهای آموزشی، ساماندهی دانش آموختگان و اعتبار بخشی به مدارک المصطفی در کشورهای مختلف را از مهمترین اقدامات در دست اجرای معاونت آموزش المصطفی برشمرد.

 معاون آموزش المصطفی، در بخش پایانی سخنان خود، به بیان مهم ترین مطالبات متقابل معاونت آموزش و نمایندگی های المصطفی در حوزه های مختلف پرداخت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha