جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
جمکران

خادم بارگاه رضوی با تاکید بر این که نظام اسلامی و ملت ایران پناهگاهی به نام اهل بیت(ع) و مهدی زهرا(عج) دارند، گفت: مسجد مقدس جمکران کانون ارتباط مردم با امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت، از خادمان بارگاه رضوی در آیین استقبال از کاروان "زیر سایه خورشید"، در مسجد مقدس جمکران به تشریح فضایل امام رضا(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) پرداخت.

وی، قم را شهر علم، عالم پرور و عش آل محمد(صلی الله علیه و آله) دانست و تأکید کرد: همه ما زیر سایه برکات اهل‌بیت(علیهم السلام) هستیم؛ ما امامزادگان زیادی داریم، ولی از این تعداد بزرگوارانی همانند حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) استثنا است.

این محقق حوزوی با بیان این‌که امام شناسی حضرت معصومه(سلام الله علیها) ایشان را از دیگر امامزادگان ممتاز کرده است، بیان داشت: ایشان از مدینه به عشق زیارت امام زمان خود به سمت طوس حرکت کردند؛ از این‌رو حضرت می‌تواند برای دیگران الگو باشد و امروز همه بشر می‌تواند از کریمه اهل‌بیت(علیها السلام) الگو بگیرند، چون ایشان امام زمان شناسی خود را به اوج رسانده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت در ادامه سخنان خود به بررسی موضوع توسل و زیارت پرداخت و ابراز داشت: در روایت آمده «رزق معنوی و مادی افراد در زیارت است». همچنین زیارت سبب قطع نشدن ارتباط فرد با اولیای الهی می‌شود؛ مهم‌ترین برکت زیارت معرفت فرد به اهل‌بیت(علیهم السلام) است؛ زائر باید وقتی به اماکن مقدس می‌آید با معرفت بیرون رود.

خادم بارگاه رضوی با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان تفاوت‌های مودت و محبت پرداخت و خاطرنشان کرد: مودت، ابراز محبت است؛ حب نسبت به دوستان و بغض نسبت به دشمنان، زیارت،‌ تبعیت، دانستن تاریخ ولادت و شهادت و نامگذاری نام فرزندان خود به نام اهل‌بیت(علیهم السلام) از نشانه‌های مودت است.

وی ادامه داد: فردی که به زیارت اهل‌بیت(علیهم السلام) می‌رود در پناه این بزرگواران است؛ شیعیان جز در خانه ائمه اطهار(علیهم السلام) پناهگاهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین دهشت در پایان گفت:‌ نظام، مملکت و ملت ما تنها پناهگاهی به نام مهدی زهرا(عجل الله تعالی فرجه و الشریف) دارند و مسجد مقدس جمکران کانون ارتباط مردم با امام عصر(عج) است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha