جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطر داعش را فتنه برای اسلام و مسلمین توصیف کردند و گفتند: این فتنه ای که دامنگیر اسلام و مسلمین شده است نقش علمای اسلام، مهم و تعیین کننده است و لازم است که همه علما و بزرگان اسلام با همکاری و همدلی خود این خطر بزرگ را دفع نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار جمعی از علما و اندیشمندان کشور اندونزی که در دفتر معظم له برگزار شد، به تبیین اهمیت حفظ وحدت دنیای اسلام برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام پرداختند.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفتند:من از اول با برادران اندونزیایی آشنایی داشتم و از همان ابتدای استقلال این کشور از استعمار هلند، با آنان در ارتباط بودم و برای پیروزی کشور اندونزی بر استعمارگران و کسب استقلال دعا می کردم.

مسلمانان وحدت و انسجام خود را حفظ نمایند

معظم له با اشاره به شرایط ویژه امروز کشورهای اسلامی همه امت اسلامی را به حفظ وحدت سفارش کردند و خاطر نشان ساختند: همه مسلمانان باید وحدت و انسجام خود را حفظ نمایند و از هرگونه افکار و اعمالی که موقعیت مسلمانان و عزت آنان را خدشه دار می کند پرهیز نمایند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: پیدایش گروه هایی همانند القاعده،داعش و سایر گروه های انحرافی و تکفیری همگی در راستای از بین بردن اسلام ناب و خدشه دار کردن اسلام حقیقی در برابر افکار عمومی دنیاست که لازم است همه امت اسلام در برابر آنان بایستند و از هویت اسلامی و دینی خود دفاع نمایند.

اسلام دین  رحمت است

این مرجع تقلید با اشاره به آموزه های دین مبین  اسلام، مبنی بر رحمت و برادری ابراز داشتند: اسلام برای همه رحمت و انسانیت می خواهد، اما گروه های منحرفی مانند داعش برای بدنام کردن اسلام به وجود آمدند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطر داعش را یک فتنه برای اسلام و مسلمین توصیف کردند و با اشاره به نقش علمای بزرگ اسلام تاکید کردند:در این فتنه ای که دامنگیر اسلام و مسلمین شده است نقش علمای اسلام ،نقش مهم و تعیین کننده است و لازم است که همه علما و بزرگان اسلام با همکاری و همدلی خود این خطر بزرگ را دفع نمایند.

برای همه مذاهب اسلامی احترام قائل هستیم

ایشان با اشاره به فعالیت های دینی کشور اندونزی گفتند:امروزه کشور بزرگ و مهم اندونزدی در میان کشورهای اسلامی باعث افتخار است و باید همین وحدت و یکپارچگی خود در برابر استعمار گران و تکفیری ها حفظ نمایند.

معظم له افزودند: ما نسبت به همه مذاهب اسلامی احترام قائل هستیم و باید تلاش نماییم که با سرلوحه قرار دادن دستورات پیامبر گرامی اسلام و آموزه های قرآن مجید، فتنه داعش و سایر گروه های منحرف را خاموش نماییم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha