دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه / حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: کمبودی از نظر نیروی انسانی نداریم و عمده نیروهای علمی حتی در کشورهای توسعه یافته نیز ایرانی هستند؛ ما می توانیم از عهده تمام مشکلات برآمده و خودکفا شویم .

به گزارش خبرگزری «حوزه» ایشان امروز در دیدار بامدیران جهاد دانشگاهی کشور، گفتند: نام جهاد داشگاهی بسیار با مسمی است، زیرا جهاد را به معنی واقعی در همه عرصه ها به ویژه مقوله علم پیاده کردید.

معظم له یادآورشدند: باید همیشه با قرآن حرکت کرده و بر مدار قرآن باشیم، زیرا قرآن وعده داده است اگر در راه او تلاش کنیم خدا حتما از ما حمایت می‌کند و فرموده است نتیجه هر تلاش سختی در راه خدا، خرسندی و خشنودی است و نتیجه مسرت‌بخش به دنبال دارد.

ایشان افزودند: جهاد با روحیه خودباوری و ایمان در راه خدا حرکت می کند و شما هم باید بدانید که نفس کار و فعالیت شما با روحیه جهادی و ایمان توام شده و به دنبال پرکردن ضعف ها و وابستگی هستید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: فراموش نکرده ایم که خارجی‌ها پیش از انقلاب همیشه ما را تحقیر می کردند، ولی پس از انقلاب این روحیه خودباوری در سایه ایمان در جامعه ما ایجاد شد و امام راحل نیز مردم ما را با این روحیه قرآنی آشنا کردند.

ایشان گفتند: ما هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی نداریم و عمده نیروهای علمی حتی در کشورهای توسعه یافته نیز ایرانی هستند؛ ما می توانیم از عهده تمام مشکلات برآمده و خودکفا شویم به شرطی که خود را باور کنیم و روی پای خود بایستیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: جهاد دانشگاهی از سوی مسؤلان و خیرین باید حمایت شود، زیرا یک دانشگاه عملی است و علم را به صحنه عمل می‌آورد.

استاد خارج فقه حوزه افزود: نفس فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حرکت به سوی خداست زیرا خداوند در قرآن همواره مومنان را بر لزوم کار و تلاش هرچه بیشتر برای رسیدن به اهداف دینی خود سوق می‌دهد.

ایشان در پایان با اشاره به جنایات داعش گفتند: آنها مسلمان نیستند زیرا به قرآن و سنت پیامبر عمل نمی کنند و هدفشان فقط بدنام کردن اسلام است؛ در حالی که پیامبر اسلام اسوه رحمت الهی بودند و ما را نیز بر این محور قراردادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha