پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
آیت‌الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه باارائه راهکارهای عملی در موفقیت اساتید با بیان این که در اظهارنظرهای سیاسی افراط و تفریط صورت نگیرد گفت: دقت داشته باشید نه راه افراط و نه تفریط را طی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»؛ آیت‌الله حسینی بوشهری، صبح امروز (9مهرماه) در آغاز دوره هم اندیشی اساتید مدارس علمیه استان ها  که در سالن نرجس خاتون  قم برگزار شد اظهارداشت: تسلط و مطالعه دقیق پیش از ارائه درس توسط اساتید، خدمت  مضاعف به فضای علمی حوزه و مدارس علمیه کشور است.

وی افزود:کتاب های جدیدی که پیرامون دروس ارائه می شود؛ با مطالعه و اشراف تدریس  شود تا موجب امیدواری طلاب در دریافت پاسخ ها گردد.

*ویژگی‌های یک استاد موفق

مدیرحوزه های علمیه «روش تدریس» و ارائه« طرح درس» را از ویژگی های اساتید ذکر کرد و بیان داشت: اساتیدی که دوره های روش تدریس را طی کرده اند،  درس خود را با هدف و طرح درس برگزار می کنند .

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: نظم، دسته بندی دروس، تسلط در ارائه مطلب، از ویژگی های یک استاد خوب است .

امام جمعه قم با بیان اینکه مجال پرسش و پاسخ در کلاس های درس  ایجاد شود خاطرنشان کرد: اساتید باید روحیه پرسشگری در طلبه ها ایجاد کنند؛ ومجال کافی را برای برای پرسش و پاسخ در کلاس اختصاص دهند .

مدیر حوزه در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان این که «طلبه ها باید با روش تحقیق و سبک نوشتاری » آشنا شوند بیان داشت:  اساتید با برنامه ریزی و ارائه منابع تحقیقی در پایه های مختلف تحصیلی، سبک و شیوه های روش تحقیق، موجب تشویق طلبه ها باشند.

*سئوالات امتحانی علمی طراحی شود

عضوجامعه مدرسین حوزه در ادامه با اشاره به متن محوری سئوالات امتحانی تاکید کرد: سئوالات امتحانی طوری باید طراحی شود که علمیت طلبه ها ارتقا پیدا کند؛ چرا که صرف محفوظات موجب رشد طلبه نخواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که باید« فهم طلاب را بالا برد نه محفوظات آنها را» تصریح کرد: در این سال های اخیر، سئوالات متن محوری است که باید طلاب با جدیت متن را بفهمند،زیرا باید در امتحانات فهم طلاب را  بالا برد.

وی با بیان این که ارائه دروس در مدارس طبق آیین نامه مرکز مدیریت باشد بیان داشت: ارائه شش تا درس  در برخی مدارس غلط می باشد، زیرا طلبه ها فرصت مصاحبه را از دست خواهند داد .

*به طلاب احترام بگذاریم

این استاد حوزه در بخش دیگری در سخنان خود خطاب به اساتید بیان داشت: رفتار شما باید الگوی طلاب باشد، مدیران باید برای طلاب پدری کنند، رفتار شان اقناعی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رشد شخصیت طلبه ها گفت: باید به طلاب احترام گذاشت، با کلمات اخلاقی، گریز های اخلاقی داشته باشند، گریرهای اخلاقی سرنوشت طلاب را عوض می کند .

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه اساتید باید مشاور خوبی برای طلاب باشند اظهارداشت: شوخی، های بی رویه در شان اساتید نیست و باید دوری کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در اظهارنظرهای سیاسی افراط و تفریط صورت نگیرد بیان داشت: در اظهار نظرهای سیاسی دقت داشته باشید نه راه افراط و نه تفریط را طی کنید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که لباس پوشیدن شما باید الگو باشد؛ گفت: شکل و قیافه استاد باید طوری باشد که طلبه ها درس بگیرند .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha