چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
وهابیت

حوزه/ پژوهشگر حوزه گفت: کتب وهابیت همگی در حوزه ما رصد شده است، ولی امکان ندارد یک کتاب شیعه در کتابخانه های سعودی و وهابی یافت شود، زیرا آنها از خواندن کتاب های ما به خصوص «الغدیر» واهمه دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میر معینی امروز در جمع مبلغین غدیر، در مدرسه عالی دارالشفا گفت: دعای پیامبر اکرم در جنگ احزاب، از ناگفته های تاریخ است.

وی افزود: دعای پیامبر (ص) این بود که اگر اراده کرده ای پرستش نشوی نشو، یعنی اگر مولا کشته شود، اسلام از بین می رود؛ قرآن بیان کرده است کسی که ایمان نداشته باشد، تمام اعمالش حبط می شود و به آتش می رود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه طباطبایی در المیزان وقتی این آیه را مطرح می کند، پس از چند صفحه نوشته است که این آیه را باید با حدیث پیامبر(ص) معنی کنیم.

وی گفت: نباید صرفا به ترجمه آیات و یا روایات بسنده کنیم،  بلکه باید آنها را در یک مجموعه در نظر؛ گرفت و در غیر اینصورت نمی توانیم به درک صحیحی از این آیات برسیم.

این پژوهشگر تصریح کرد: کتب وهابیت همگی در حوزه ما رصد شده است، ولی امکان ندارد یک کتاب از شیعه در کتابخانه های سعودی و وهابی یافت شود، زیرا آنها از خواندن کتاب های ما به خصوص الغدیر ترس و واهمه دارند.

حجت الاسلام میر معینی، خاطرنشان کرد: لحظه لحظه عمر مبارک رسول خدا (ص) پس از رسالت برای بیان ولایت امیرالمومنین (,ع)صرف شد و در هر مجلسی ایشان بدون مقدمه و یا با مقدمه نسبت به ولایت ایشان بیاناتی داشتند؛ در جنگ خیبر و احزاب و جنگ های دیگر نیز چنین جریانی وجود داشت

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد:: آخرین حج پیامبر(ص)، حج البلاغ و حج الکمال بود، ولی وقتی قرار باشد حج ابلاغ باشد، قطعا باید چیزی را ابلاغ کرده باشد و این مسئله قطعا به ضرر منکران امام علی(ع) است؛ پیامبر در عرفات فرمودند؛ اوصیای من دوازده نفر هستند، سرو صدا کردند و اجازه ندادند که پیامبر ادامه دهد؛ ایشان به منا آمدند در منا سخنرانی کردند و فرمودند؛ دوازده امین بعد ازمن حاکم می شود که در این زمان هم اجازه ندادند پیامبر ادامه دهد.

این کارشناس حوزه گفت: پیامبر‌(ص)علی را به عنوان مولای مردم حتی در زمان خود معرفی کردند و فرمودند: هر کس من مولای او هستم، علی هم مولای اوست، یعنی حتی در زمان پیامبر(ص) هم ایشان مولای مردم بودند؛ قرآن هم همین مساله را در خصوص مولا بیان می کند؛در غدیر بحث جانشینی مطرح نیست، بلکه بحث مولویت ایشان است.

وی افزود: شعار رسول الله (ص)درغدیر «حی علی خیرالعمل» بود؛ به همین دلیل است وقتی قرار است «حی علی خیرالعمل» مردم را به یاد غدیر می اندازد، این حی علی را از نماز و اقامه حذف کردند؛سیاست های خلفا در حکومت باعث خانه نشینی اهل بیت(ع) شد که امام صادق(ع) بفرماید؛ در مکه و مدینه حتی 20محب نداریم؛ اگر کسی با این سیاست ها آشنا نشود، عمق مظلومیت اهل بیت(ع) بیان نمی شود.

پیامبر(ص) را مسموم کردند

حجت الاسلام میر معینی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی قبول دارند که پیامبر(ص) با مسمومیت از دنیا رفتند، فقط در بیان قاتل با هم اختلاف دارند؛ یقین مطرح شده است که ایشان با مسمومیت از دنیا رفته؛ چندین حدیث در صحیح بخاری هست که وقتی می خواستند دوا بخورند برخی از اصحاب می گفتند، اول خودتان بخورید؛ چرا ما این معارف را مطرح نمی کنیم و نشسته ایم فقط شبهات آنها را جواب بدهیم.

وی افزود: توسل 10قسم است، یک قسم توسل را هر دو رد می کنند و نزاع ما با آنها با یک قسم توسل است؛ متاسفانه روی این مساله بحث نمی کنیم، زیرا سؤالات آنها ربطی به حرف ما ندارد؛ فهم کلام آنها بسیار مهم است؛ معارف را باید مطرح کنیم و در جامعه پخش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha