دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری‌ در مناسبت‌های مختلف، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنند تا دشمن را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی و مسئولان ادارات کل تبلیغات استان‌های مازندران و قم اظهار داشتند: دشمن همیشه دشمن است و نباید از او انتظار دوستی داشت، ممکن است ما گاهی مرتکب خطا شویم و فریب دشمن را بخوریم، اما دشمن همیشه می‌خواهد سرمایه را از ما بگیرد.

ایشان با بیان این که مثل دشمن مثل دزد است، عنوان کرد: دشمن در لباس دوست به سوی ما می‌‌آید، ولی باطن او زهر است و ما نباید فریب او را بخوریم.

ایشان ابراز داشتند: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردم بیدار شدند و امروز همه فهمیده‌اند که آمریکا دشمن ما است. اگر اکنون عده‌ای باز هم فریب دشمن را می خورند به دلیل کم کاری و برخی مشکلات مدیریتی است.

معظم  با اشاره به اتکاء به سرمایه‌های خود افزودند: شهدا سرمایه نهفته ما هستند و جوانان پاکدلی در آن زمان به شهادت رسیدند که ما آنها را نمی‌شناختیم و نمی‌دانستیم چگونه افرادی هستند اما توفیق شهادت نصیب آن شد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کردند: معنای تواضع این است هنگامی که فرد از خانه بیرون می رود هر کس را که می بیند او را از خود بهتر بداند، عده ای ممکن است در ظاهر خوب نباشند؛ اما باطن روشنی داشته باشند و همچنین ممکن است عده ای در ظاهر کارهای بسیار خوبی انجام دهند، اما نیت الهی نداشته باشند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه  ادامه دادند: ما گاهی در نفس عمل اشتباه می کنیم و از نیت‌ها خبر نداریم، در انقلاب اسلامی عده زیادی پیرو خط امام بودند، اما دیده شد که پس از انقلاب اسلامی از امام جدا شدند.

ایشان بیان کردند: قیام امام حسین(ع) همه را بیدار کرد و هرگونه عملی که ما در عزاداری امام حسین(ع) انجام می دهیم برای زنده نگه داشتن دین اسلام است.

معظم له  یادآور شدند: هیئت‌های مذهبی سعی کنند، ضمن عزاداری ها، مردم را آگاه کرده و دشمن را بشناسانند تا کسی در پی دشمن نباشد.

حضرت آیت‌الله  علوی گرگانی افزودند: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند، که اگر کمال می خواهید، سه چیز را رعایت کنید، مردم را ‌دیندار کنید، در معیشت زندگی حد و اندازه خود را بدانید تا زندگیتان نابود نشود و در هنگام گرفتاری‌ها صبر داشته باشید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha