یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
قنوتی

یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین شریف قنوتی، با حضور روحانیون، مسئولین استان خوزستان، طلاب و اقشار مختلف مردم، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در این آیین که عصر روز گذشته با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، ذاکرین اهل بیت(ع) به مداحی پرداخته و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات خود در آن دوران پرداختند.

* ضرورت ترویج سیره شهدا

حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز در این یادواره، با تبریک عید سعید غدیرخم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان به ویژه شهید شریف قنوتی، اظهار داشت: شهدا سرمایه های پایان ناپذیر جمهوری اسلامی ایران هستند و هرچه یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود، باز هم فضا برای تببین سیره آنها در سطح بین الملل وجود دارد.

وی با بیان این که برگزاری این گونه یادواره ها در حفظ روحیه جهاد و استکبار ستیزی مردم تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: دشمن هیچ گاه بدون علت علیه مسأله ای موضع گیری و هزینه نمی کند و گرامیداشت یاد شهدای همچو خاری در چشم مستکبران عالم است.

 مسؤول بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان تصریح کرد: حضور در یادواره های شهدا تأثیر مستقیمی بر فکر و عقیده دارد و سبب تقویت روحیه جهاد و استکبار ستیزی مردم می شود.

* ادامه راه شهدا؛ افتخار ملت ایران

حجت الاسلام محمد باقر ندیمی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان نیز در این مراسم با تقدیر از حضور گسترده مردم در یادواره شهید قنوتی، خطاب به شرکت کنندگان گفت: به یقین شما در این مکان میهمان شهدا بوده و آنها بدون علت شما را به این مجلس دعوت نکرده اند؛ پس به خود افتخار کنید که امروز میهمان شهدای والامقام جمهوری اسلامی ایران هستید.

وی، با تأکید بر این که حضور طلاب در این گونه محافل سبب تبلور ارزش های دفاع مقدس در سطح مدارس علمیه می شود، ابراز داشت: هر اندازه که مدیران مدارس علمیه تأکید بیشتری بر اجرای آیین های دینی همچون گرامیداشت علما و شهدای گلگون کفن داشته باشند، تأثیر و بازخورد بیشتری در رشد علمی طلاب و دانش پژوهان خواهد داشت.

*برنامه پایانی

برپایه این گزارش، خاطره گویی فرمانده سپاه آبادان از دیگر بخش های یادواره روحانی شهید حجت الاسلام والمسلمین شریف قنوتی بود. این مراسم پس از پخش کلیپی از زندگی این شهید بزرگوار و قرائت فاتحه ای به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha