یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شاهوارپور

حوزه/ با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر، یک فریضه واجب بوده و همه افراد جامعه مکلف به انجام آن هستند، توانمند سازی و آموزش رفتاری به عنوان مهمترین اولویت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، امروز در همایش تجدید میثاق با امام حسین(ع)، بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر»، به بیان اولویت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان پرداخت و اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی جامعه، ترویج و فرهنگ تذکر لسانی، گروه بندی افرادی که خواهان همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند و همچنین تهیه جزوات و نشریات و توزیع گسترده آنها در سطح جامعه، بخشی از اولویت های این استاد در خوزستان است.

وی با بیان این که یکی از مهمترین اولویت های این ستاد آموزش و توانمند سازی جامعه است، خاطرنشان ساخت: با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر، یک فریضه واجب فردی بوده و همه افراد جامعه موظف و مکلف به انجام این مهم هستند، توانمند سازی و آموزش رفتاری به عنوان مهمترین اولویت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان است.

سردار شاهوار پور، دومین اولویت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان را تذکر لسانی با زبانی نرم و لطیف دانست و خاطرنشان ساخت: تذکر لسانی از آدابی است که ستادهای مستقر در سطح استان می بایست بر اساس آموزه های دینی، در دستور کار خویش قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در این راستا، بیان داشت: هدف از تذکر لسانی که از سوی افراد فرهیخته جامعه صورت می گیرد، تأثیرگذاری عمقی به مخاطبین است که برای این مهم، دوره های آموزشی را برای آمران به معروف در سطح استان برگزار کردیم.

وی، خواستار فراهم آوردن بستری فرهنگی و زیرساختی برای اصلاح فرهنگ زندگی مردم شد و گفت: از همه مسؤولان فرهنگی جامعه تقاضا می کنم تا با فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم، بستر ترویج معروفات را گسترش دهند.

سردار شاهوار پور با تأکید بر این که البسه موجود در جامعه، در شأن ملت ایران نیست، بیان داشت: از همه مسؤ.لان تقاضا داریم تا به صورت جدی پیگیر مسأله تولید کنندگان البسه غیر دینی باشندید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در پایان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید مدیریت شود که در غیر این صورت تبعاتی را در پی خواهد داشت، گفت: مقامات قضایی، فرماندهان نواحی سپاه و بسیج و نیروی انتظامی با جدیت بر کیفیتی که شایسته جامعه ما است مسائل را دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha