چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 338748
۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
درس

معاون فرهنگی آموزش و پرورش ایلام، گفت: با هدف تبیین فلسفه عاشورا و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان ۹۰ مبلغ مذهبی محرم امسال در مدارس این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از ایلام، یدالله جایدری، از اعزام 90 روحانی مبلغ در ماه محرم امسال به مدارس این استان خبر داد و گفت: در راستای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با هدف تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) و به منظور نشر و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان از این تعداد مبلغ در مدارس بهره‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اعزام مبلغ به مدارس با هدف ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی دانش‌آموزان است، افزود: معاونت فرهنگی در جهت رشد اخلاقی، اعتقادی و علمی دانش‌آموزان،  برنامه‌ریزی جامعی در قالب همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش وپرورش و نیز ایجاد زمینه مطلوب برای حضور ائمه  جمعه و جماعات در مدارس اجرا کرده است.

معاون فرهنگی آموزش وپرورش ایلام با اشاره به نقش مؤثر مبلغان مذهبی در بین نسل جوان، بیان کرد: روحانیان در هر جایی حضور پیدا کنند روحیه و فضای معنوی خاصی در آن مکان ایجاد می‌شود و حضور این عزیزان در مدارس بدون شک در تربیت دینی دانش‏آموزان مؤثر است.

براساس گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ایلام، وی با بیان این که اعزام روحانی به مدارس و قرار گرفتن مربیان پرورشی در کنار این عزیزان حرکت موفقی است، گفت: آموزش و پرورش در این راستا بیش از گذشته تلاش خواهد کرد با ایجاد ارتباط بیشتر با ائمه محترم جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه، معنویت را در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه کند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha