دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
حجت الاسلام میر کتولی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: مجمع عمومی تا کنون 21 جلسه به شکل مستمر تشکیل داده که در این رابطه یازده کمیته فعال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین میرکتولی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: این مجمع بر اساس نیازها و خلاهایی که در این حوزه به خصوص در سطوح مختلف اساتید احساس می شد ایجاد شد.

وی افزود: اعضای این مجمع با رای اساتید حوزه علمیه و جامعه مدرسین انتخاب شده اند که در کنار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه کارهای خود را انجام می دهد.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: در حقیقت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پشتوانه توانمند جامعه و پل ارتباطی با بدنه اساتید حوزه است که در حوزه های مختلف به اجرای ماموریت های خود می پردازد.

حجت الاسلام والمسملین میرکتولی بیان کرد: هدف ما در این مجمع، فرسایش با نهادهای رسمی و غیر رسمی حوزه نیست، بلکه می خواهیم با کمک آنها شرایط بهتری را در فضای حوزه ایجاد کنیم و به مطالباتی که از حوزه و به خصوص سطح اساتید وارد می شود پاسخ گوییم.

این استاد حوزه گفت: یکی از فعالیت های این گروه و مجمع گسترش و توسعه فعالیت های قرآنی در حوزه است که در این مسیر نیز مسیر مطلوبی در حال طی شدن است.

وی افزود: مراجع و مقام معظم رهبری مطالبات متعددی را از این جامعه دارند که در این رابطه یک بخش خاص تشکیل شده و اساتید با رصد و گردآوری این مطالبات زمینه های تحقق این خواسته ها را بررسی می کنند.

عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از اهداف این مجمع تلاش در جهت جذب حداکثری است که واحد جذب اساتید در این عرصه نیز کوشاست.

این استاد حوزه گفت: از 11 خردادماه سال جاری که دوره جدید این مجمع آغاز شده است، تا کنون 21 جلسه به شکل مستمر تشکیل شده است که در این رابطه در قالب کمیته های یازده گانه فعالیت ها تقسیم شده است.

وی افزود: کمیته های این مجمع شامل کمیته های آموزش، تهذیب و اخلاق، پژوهش، تبلیغ، مطالبات رهبری و مراجع عظام، پاسخ به شبهات، بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، تکریم اساتید، ارتباطات، گسترش معارف قرآن و عترت، جذب اساتید به مجمع هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha