شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسالم لاکانی - مدیر حوزه گیلان

حوزه / مدیر حوزه علمیه گیلان برهمکاری سایر نهادی های فرهنگی با حوزه علمیه در استفاده درست از ظرفیتهای تبلیغی در جامعه تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از استان گیلان، حجت الاسلام لاکانی در دیدار کورش پرند قائم مقام  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه حوزه های علمیه از ظرفیت های بسیار خوبی  برای ارتقاء سطح فرهنگی برخوردار هستند، گفت: حوزه علیمه می تواند با همکاری سایر نهادی فر هنگی نقش مهمی در این عرصه ایفاء کند.

وی  رسالت حوزویان را در این عصر بسیار سنگین توصیف کرد و بر استفاده  لازم از ظرفیتهای تبلیغی موجود در جامعه  مانند مساجد، هیئت ها و مدارس تاکید کرد.

حجت الاسلام لاکانی تبلیغ دین را بهترین ابزار برای پیام رسانی ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: مبلغ دینی با بهره گیری از آموزه های دینی بهتر از هر قشری می تواند تأثیر گذار باشد، زیرا جامعه دینی بیشتر با نهاد روحانیت انس و الفت دارد، و همین امر زمینه را برای رشد ترویج دین فراهم می کند.

مدیر حوزه علیمه استان گیلان خواستار همکاری بیشتر سایر نهادها مانند سازمان فنی و حرفه ای با حوزه علمیه برای از بین بردن بهتر موانع تبلیغی و شناسایی هرچه بهتر ظرفیت های تبلیغی شد. بنابراین این گونه همکاریها موجب ارتقاء سطح فرهنگی  و تأثیر گذاری بیشتر در جامعه می شود. 

حجت الاسلام لاکانی  به جایگاه فرهنگ کار، در دین اسلام اشاره کرد و افزود: در اهمیت فرهنگ همین قدر بس که امامان  معصوم (ع) تاکید فراوانی بر اجرای آن در جامعه دارند.

 وی در پایان  بر ضرورت ترویج دین و فرهنگ و نهادینه کردن آموزه های اسلامی به وسیله مبلغین تاکید کرد.

 در ادامه کورش پرند قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی

به برنامه و اقدامات  جدید این سازمان در جهت گام برداشتن  در مسیر توسعه در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آموزشهای فنی جهت افزایش اشتغال ،آشنایی با فضای سایبری و مجازی و بین المللی کردن سازمان فنی و حرفه ای

 از جمله این برنامه ها برای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) در خارج از مرزهای ایران می باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha