یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: وحدت از اصول و فطرت توحیدی اسلام به شمار می رود و این اصلی است که با اجراشدن آن در جامعه روح عزت به جامعه دمیده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له در دیدار با حجت الاسلام علی اخباری رئیس خانه طلاب جوان قم به وحدت اسلامی در جامعه اشاره کردند و اظهار داشتند: وحدت، موضوعی است که قرآن کریم و روایات، تأکید فراوانی بر آن کرده اند؛ تا جایی که دستور داده از اختلاف افکنی دوری کنید.

ایشان با اشاره به این که جامعه اسلامی در طول تاریخ از اختلاف افکنی صدمات زیادی دیده است، افزودند: تفرقه موجب از بین رفتن وحدت رویه و برکت در جامعه اسلامی می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اختلاف افکنی را سبب برهم زدن آرامش و ترقی در جامعه دانستند و ابراز داشتند: بشر برای دوستی و محبت  آفریده شده است و وحدت جزو اصول فطری توحیدی به شمار می رود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انبیاء و اولیاء الهی برای ایجاد وحدت اسلامی مبعوث شدند، خاطرنشان کردند: بر روحانیت لازم است نسبت به یکدیگر انس، محبت و وحدت داشته و از هم گسستگی بپرهیزند.

جامعه بی وحدت، جامعه ای مرده است

معظم له با اشاره به این که جامعه بی وحدت، جامعه ای مرده است، افزودند: جامعه اسلامی زمانی می تواند عزتمند به حیات خود ادامه دهد که همه در زیر یک پرچم به نام توحید قرار بگیرند.

ایشان در پایان با بیان اینکه دعوت به حق و توحید روش انبیاء و اولیاء خدا بوده است، تصریح کردند: بر روحانیت لازم است وارد مباحث اختلافی نشده و نسبت به یکدیگر وحدت رویه را در پیش بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha