چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام گلزاده

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب گفت: حضور شاعرانی با طبع و شعرهای زیبا در مدح پیامبر (ص) می‌تواند به هدف والای وحدت و تقریب کمک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صادق گلزاده شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی و هم اندیشی شعرا با دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در قم  در سخنانی گفت: هنر شعر، حقیقتی اندرونی و احساسی و عاطفی و فطری است.

وی گفت: اگر حال و هوا به شاعر دست ندهدشعر دلچسب، تحقق نمی‌یابد؛ این قدرت وقتی اوج می‌گیرد که در خدمت متعالی‌ترین مفاهیم قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با مفاهیم عبودیت، توحید، رسالت و مفهوم حضرت خاتم الانبیا(ص) صفای جان دیگری می‌گیرد تا جایی که بزرگ شاعران فارسی از این توفیق به عنوان نهایت شادمانی یاد می‌کردند.

وی گفت: درجشنواره  شعر رسول مهربانی ها اشعاری در ساحت نبی اکرم(ص) و مفاهیمی همچون وحدت، تقریب، محبت و صفای امت پیامبر(ص) مطرح می‌شود.

حجت الاسلام گلزاده با اشاره به برگزاری جشنواره جامع رسول مهربانی‌ها در دو زبان عربی و فارسی گفت: این جشنواره در روزهای 24و 25دی ماه  به زبان فارسی و عربی با نام رسول مهربانی‌ها و با حضور بزرگان شعر و هنرمندان در شهر قم برگزار می‌شود.

وی گفت: این نشست صمیمی قبل از جشنواره شکل گرفت که پیش از جشنواره، ارتباطی  بین شعرا و دبیر کل مجمع صورت گیرد تا راه را برای جشنواره‌ای شایسته مهیا کند.

معاون فرهنگی پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم که در جشنواره با طبع زیبای شاعرانه شما خوش بدرخشیم و بتوانیم با این طبع و شعرهای شما به هدف والای وحدت و تقریب برسیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha