پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
l

حوزه/ شورای معنوی ایزدی ها گفت: دیانت ایزدی ها مبتنی بر ارزش ها و مبانی حقوق بشر است و ایزدی ها هرگز مرتکب قتل و خشونت نمی شوند و به عقاید ایمانی دیگران احترام می گذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی معنوی ایزدی ها روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد تهمت های نسبت داده شده به ایزدی برای این است که از اهمیت جنایت های داعش در حق ما کاسته شود.

این شورا در بیانیه امروز خود اعلام کرده پس از قتل عام ایزدی ها توسط داعش و قربانی شدن هزاران نفر به خاطر جنایات فجیع داعش از زنان ایزدی، امروز ایزدی ها شرایط بسیار دشواری را پشت سر می گذارند و منطقه سنجار مورد توجه افکار عمومی است.

این شورا افزوده: برخی از افراد مغرض می خواهند با این شایعات و تهمت ها از اهمیت جنایت هایی که در حق پیروان دین ایزدی صورت گرفته بکاهند.

در این بیانیه آمده: این شایعات ابزارهای یک جنگ روانی برای تخریب ایمان به عقیده ای است که ایزدی ها به خاطر آن و آزاد ساختن سرزمین و زنان ربوده شده خود مبارزه می کنند. این شورا از جامعه بین الملل و رسانه هایی که با این فجایع ابراز همدردی کرده اند خواسته به این شایعات که برای مخدوش کردن چهره ایزدی ها صورت می گیرد، توجه نکنند.

این شورا همچنین گفته دیانت ایزدی ها مبتنی بر ارزش ها و مبانی حقوق بشر است و ایزدی ها هرگز مرتکب قتل و خشونت نمی شوند و به عقاید ایمانی دیگران احترام می گذارند.

لازم به ذکر است برخی شخصیت های سیاسی و رسانه های عربی در گذشته گفته بودند برخی افراد مسلح ایزدی پس از آزادی مناطق زندگی آنها توسط گروه های پیش‌مرگ در دسامبر گذشته، مرتکب قتل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha