پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
یادداشت

حوزه/ قاعده روزگار و تجربیات برجای مانده از آن نشان می دهد که از دشمن جز دشمنی انتظاری نیست.

خبرگزاری «حوزه» گاه کارش هجمه و تخریب است. گاه در پی عملی کردن فتنه ها و توطئه هایش است و در بسیاری از مواقع همه این برنامه ها را علیه نظام مظلوم اسلامی با چاشنی سیاه نمایی و پمپاژ نااُمیدی و بدبینی در بین مردم انجام می دهد. کاملاً حساب شده و البته به موقع.

به تازگی موسسه ای تحت عنوان «خانه آزادی» که مدعی است نهاد غیردولتی در آمریکا می باشد، اما در عین حال بیش از 80 درصد بودجه خود را از کاخ سفید می گیرد، در گزارشی اعلام کرده که شاخص آزادی های مدنی و سیاسی در ایران ۶ از ۷ است که در ارزیابی های آن ها، هفت بدترین وضعیت محسوب می شود.

این موسسه همچنین درباره آزادی مطبوعات، محیط اقتصادی، محیط سیاسی و محیط قضایی کشورمان مدعی شده که ایران در شرایط نامطلوبی قرار دارد.

«خانه آزادی» در اساسنامه خود تصریح می کند که در زمینه تحقیقات و پشتیبانی از دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند و سالیانه فهرست کشورها را از لحاظ میزان دموکراتیک بودن تهیه و انتشار می‌دهد.

داعیه جالب این موسسه که در سال 1941 میلادی توسط "وندل ویلکی" در واشنگتن بنیان گذاشته شده این است که «بازگو کننده ندای راستین دموکراسی و آزادی در  کل جهان» است.

تردید نباید به خود راه داد که همزمانی ارایه آخرین گزارش این موسسه آمریکایی آن هم در آستانه دهه مبارک فجر، به هیچ وجه نمی تواند تصادفی باشد، کما این که مدت هاست که رسانه های غربی و متاسفانه برخی متحدان خاموش آن ها در داخل، سیاه نمایی از اوضاع کشور را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

در این بین، ماجراهای تاسف بار مفاسد اقتصادی از سه هزار میلیارد تومان گرفته تا محکومیت معاون اول دولت قبل نیز به آن ها کمک کرده تا به دروغ چنین وانمود کنند که ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران ساختاری فسادآلود دارد و از این قبیل عقده گشایی های بی پایه و اساس.

در کنار شبکه های ماهواره ای، وجود انبوه شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین رسانه ای که عمدتاً در دست آن ها قرار دارد نیز تا حدود زیادی در به ثمر نشستن این اهداف و برنامه های شوم کمک می کند و سیاست گزاران غربی و به ویژه آمریکایی و صهیونیستی نیز دقیقاً در پی آن هستند که چنین فرضیات و انگاره های غلط خود را در ذهن و فکر مردم به خصوص نسل جدید، باورپذیر و قابل قبول بنمایاند.

مقابله هوشمندانه با رویکرد دشمن مبنی بر پُمپاژ نااُمیدی و یاس و دلزدگی نسبت به آینده و تلاش در مسیر نشاط افزایی واقع گرایانه و امید بخشی به آحاد ملت، از مهم ترین رسالت هایی است که نخبگان و مسئولان و رسانه ها در بُرهه کنونی برعهده دارند.

دهه مبارک فجر در عین این که باید به محملی برای بیان دستاوردهای نظام تبدیل شود، باید فرصتی باشد برای تاکید بر این مساله که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مفاسد از هر نوع آن به خصوص مفاسد اقتصادی و مالی ، کاملاً جدی و قاطع است و برای خوشایند این و آن ، اهل ملاحظه کاری و چشم بستن بر اصل عدالت و نظارت نیست.

در این میان رسانه های جمعی همچنین صاحبان تریبون های رسمی و غیررسمی باید مراقب توطئه نرم این روزهای دشمنان باشند.

مقام معظم رهبری 17 دی ماه امسال در دیدار مردم قم با ایشان، از توطئه تطهیر رژیم خبیث پهلوی و بزک کردن آن پرده برداشته و فرمودند: «دشمنان می خواهند حقایق انقلاب تحریف بشود، به دست فراموشى سپرده بشود؛ پول خرج می کنند، کار دارند می کنند. کسى که آشنا باشد، آگاه باشد با دنیاى کتاب و مطبوعات و مقاله می بیند که دشمنان چه‌کار دارند می کنند؛ امروز اینها سعى می کنند چهره‌ خاندان خبیث و منحوس پهلوى را - رژیم فاسد و وابسته و خبیث و ظالم که کشور ما را سالهاى متمادى به عقب انداختند و ملّت ایران را آن‌جور دچار مشکلات عظیم کردند - بَزک کنند، آرایش کنند».

به یقین آگاهی از توطئه دشمن بخشی از ماموریت ها و تکالیف امروز ماست، اما مهم تر از آن که داشتن طرح و برنامه دقیق و منسجم برای خنثی کردن آن توطئه هاست، چه آن که جز این اگر باشد، در مقام عمل نتوانسته ایم به درستی پاسدار انقلاب برجای مانده از نهضت خمینی کبیر و یاران و سربازان شهیدش باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha