شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ائمه

حوزه/ رئیس مرکز بین المللی تبلیغ، ایجاد گروهای تکفیری از سوی دشمنان را باعث توجه بیشتر جهانیان به مکتب معقول و معتدل اهل بیت(ع) دانست و گفت: باید از این فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده در معرفی اسلام واقعی به جهانیان را ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین سادات کیایی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان برتر که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، برگزار شد با بیان اینکه امروز توجه به گفتمان و مکتب اهل بیت علیهم السلام در دنیا رو به افزایش است، اظهارداشت: علی‌رغم تلاش دشمنان، تشیع به عنوان  مذهبی معتدل در دنیا نشان داده می شود.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ، ایجاد گروهای تکفیری از سوی دشمنان  را باعث توجه بیشتر جهانیان به مکتب معقول و معتدل اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: باید از این فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده  در جهت معرفی اسلام واقعی  به جهانیان را بنماییم.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید هدفمند صورت گیرد، افزود: بهترین راه برای هدفمند کردن تبلیغات تبادل اطلاعات و تجارت مبلغین به یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین سادات کیایی با بیان اینکه از اول انقلاب اسلامی تا کنون تلاش های بسیاری در جهت تبلیغ و گسترش مکتب اهل بیت علیهم السلام صورت گرفته است، گفت: با این حال بنیادی ترین کار در عرصه تبلیغ  از سوی جامعه المصطفی صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز بین المللی تبلیغ در حال حاضر به دنبال توجه بیشتر به ملبغان بومی است اظهار داشت: تربیت ملبغان بومی می تواند توفیقات بیشتری را در زمینه گسترش مکتب اهل بیت را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه خطاب به مبلغان دینی، بیان داشت: فراموش نکنید که هدایت به دست خداوند است و وظیفه مهم ما ابلاغ درست پیام الهی است که این امر جز با اخلاص عمل به دست نخواهد آمد.

وی افزود: مبلغان دینی باید با مردم زندگی کنند و خود را از آنان جدا نکنند که تنها در این صورت کلامشان اثر خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سادات کیایی با بیان این که روحانیون باید متناسب با نیاز روز مطالعه داشته باشند، ادامه داد: مطالعات مبلغان باید به گونه ای باشد که بتوانند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه بشری باشند.

وی بیان داشت: امر تبلیغ  واجب الهی است که اگر همراه با تقوا و اخلاص باشد نیازهای مادی انسان را نیز برطرف می کند.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ بی تفاوت نبودن نسبت به مشکلات مردم، عدم بیان مسائل اختلافی، مبارزه با بدعت ها، از وظایف مبلغان در عرصه تبلیغ برشمرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ شهادت حسینی را به عنوان اصل اسلامی، نباید فراموش کنیم.

وی در پایان توجه مبلغان به نخبگان جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مبلغان باید بر روی نخبگان سرمایه گذاری کنند که اگر تعالیم اسلامی در این افراد اثر گذاشت می توانند دیگران را نیز تحث تاثیر قرار دهند. 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha