شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 346181
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
قرآن

حوزه/ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز ثبت نام آزمون های سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام علی اکبر شفیعی با بیان اینکه شرکت در این آزمون برای کلیه افراد آزاد است، گفت: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.Qia.ir مراجعه کنند.

وی، زمان برگزاری آزمون را 11 اردیبهشت سال 94 اعلام کرد و اضافه کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 17 رشته قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در قم برگزار می شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  با بیان این که  مهلت ثبت نام در این آزمون تا 25 اسفند است، یادآور شد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های گذشته مجری برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت بودند، اما بنا به امر مقام معظم رهبری و طبق اصل 44 قانون اساسی، از دوره دوازدهم مسوولیت اجرای این آزمون به موسسات قرآنی واگذار شده است.

حجتالاسلام شفیعی با اشاره به اهدای جوایز نفیس به نفرات و موسسات برگزیده، گفت: کمک هزینه سفر به عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس ازجمله جوایز این آزمون قرآنی است .

وی ادامه داد: همچنین به نفراتی که نمره آنان به حد نصاب برسد از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه اعطا می شود.

مسئول امور موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از قرآن آموزان و مدیران موسسات قرآنی و نیز داوطلبان آزاد خواست، جهت کسب اطلاعات بیشتر از رشته ها و منابع آزمون و شرکت در آزمون به درگاه آزمون های معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاذ اسلامی به نشانی www.qia.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha