شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر تقویت خداباوری و ایمان افزایی و ارتقاء سطح دانش معلمان و اساتید دانشگاه و ترویج معارف ناب اسلام و انقلاب در بین دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی فلاحیان، عصر امروز در نطق پیش از دستور جلسه چهارم و پایانی هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، در خصوص طرح فرهنگی و اجتماعی تأسیس فرهنگ سراهای محله محور، از روند پیشرفت این طرح و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گزارشی ارائه داد.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان کشور، از طرح پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و ارتقاء سطح دانش معلمان و اساتید دانشگاه و دانش افزایی آنان گفت و افزود: دانش افزایی برای معلمان و فرهنگیان براساس مبانی اسلام و انقلاب تأثیر بسزایی بر روی دانش آموزان خواهد داشت. به علاوه که معلمین؛ به ویژه معلمین و مربیان دبیرستان ها با توجه به سن دانش آموزانی تحت تربیت آنها، از اهمیت بیشتری برخوردار است، لذا تقویت خداباوری و ایمان افزایی معلمان تأثیر مستقیمی بر شاگردان آنها دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خواستار پیگیری و اجرایی شدن این طرح در سطح استان ها و شهرستان ها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان شد و تأکید کرد: یکی از بسترهای مناسب و تأثیرگذار در عرصه تبلیغ و ترویج معارف ناب اسلام و انقلاب، بهره برداری از این پتانسیل بالقوه در بین مردم به ویژه جوانان است این مسئله وظیفه علما و روحانیت را سنگین کرده و هیچ منافاتی هم با سایر برنامه های دینی و فرهنگی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان افزود: در این دوره در کمیسیون پاسداری سه راهکار برای کار فرهنگی ارائه شد، اوّل ایجاد فرهنگسراهای محله محور زیر نظر مساجد دوم تهیه کتاب، سی دی و برنامه های فرهنگی برای رده های سنی و تحصیلی مختلف سوم بجای سخنرانی ها عمومی سرمایه گذاری روی اساتید دانشگاه ها و معلمان کشور و با ارتفاء سطح دانش و ایمان آنها و ایجاد انگیزه که در سر کلاس ها ایمان پمپاژ کند و از این طریق هشتصد هزار معلم و شصت هزار استاد دانشگاه تأثیرگذاری مستمر و گسترده روی بیست میلیون دانش آموز و دانشجو خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha