پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
چک

حوزه/ نایب رئیس مجلس جمهوری چک گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایداری و مقاومت امور خود را پیش می برد. ما باید به دنبال تشکیل جهان چند قطبی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای ویتخ فلیپ در سفر خود به قم، و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی اظهار داشت: حضور در قم و جامعه المصطفی، این نهاد بزرگ علمی برای بنده و همراهانمان ارزشمند است.

وی بابیان این که برای ما ملاقات با شما اهمیت زیادی دارد، افزود: سیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله مهمترین سیستم های قانونگذاری در جهان است.

نایب رئیس مجلس جمهوری چک افزود: با وجود این که سیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کردم، لازم می دانم که نسبت به این مهم، اطلاعات کامل تری به دست آورم.

وی خاطرنشان کرد: سیستم قانون اساسی جمهوری چک، بر اساس رهبری مطلق نمایندگان مجلس، از قرار مجلس، تشکیل حکومت و ابلاغ قوانین است و حق پیشنهاد قانون به رئیس جمهور، استانداری و دیگر پست های مهم حکومتی دارد.

فلیپ ادامه داد: مسلماً امکانات گسترده برای همکاری علمی میان المصطفی و مجامع علمی جمهوری چک وجود دارد و امید است ارتباطات صمیمی و دوستانه بین دو کشور برقرار شود.

وی درباره جایگاه سیاسی ایران در جهان گفت: جمهوری اسلامی با پایداری و مقاومت امور خود را پیش می برد. ما باید به دنبال تشکیل جهان چند قطبی باشیم

خاطرنشان می شود: در این مراسم، سفیر جمهوری چک در ایران نیز نایب رئیس مجلس این کشور را همراهی می کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha