پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: شعر و ادبیات تاثیر بسزایی در تقریب بین مذاهب اسلامی دارد و باید بیش از پیش به ظرفیت مهمی که درزبان فارسی وجود دارد برای معرفی مکتب اهل بیت (ع) و همچنین نزدیکی و اتحاد بین مذاهب اسلامی توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری شب گذشته در مراسم جشن شعر فاطمی با عنوان «بانوی مهر»که در بنیادعلوم وحیانی اسراء برگزار شد، گفت: بزرگداشت مقام و شان و جایگاه و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س)  یک ضرورت است.

وی افزود: یکی از راه های مهم به منصه رساندن و ارایه گوشه از  این چهره والا و بی بدیل عر صه شعر است  که مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر حوزه شعر و ادبیات دارد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهارکرد: این مجمع با در نظر گرفتن این مهم اقدام به برگزاری جشنواره شعر داشته است و اعتقاد دارد که ادبیات وشعر در نزدیکی بین مذاهب و فرق اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا می کند.
وی با ذکر این مطلب که اتحادیه جهانی زنان مسلمان با همکاری پژوهشگاه مطالعات تقریبی ودانشگاه زابل،  جشنواره شعر «گل واژه بانوی مهر» را برای معرفی زندگانی حضرت زهرا (س) برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: در این مراسم، علاوه بر حضور شاعران شیعه واهل تسنن از کشورمان 6شاعر مطرح عرب زبان نیز حضور داشتند. 
وی بیان کرد: این جشنواره به دنبال آن است که با ادبیات فاخر شعر گوشه ای از   زندگانی کوتاه حضرت زهرا (س) که سرشار از الگوهای عملی و علمی برای بانوان امروز است را بیان کند.
حجت الاسلام والمسلمین مختاری بر لزوم جهانی شدن ابعاد شخصیت و زندگانی حضرت زهرا(س) تاکید کرد و گفت:تاثیر شعر وادبیات در مفاهیم وحدت بخش دینی نیز بسیار مهم و با ارزش و غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد:شعر و ادبیات تاثیر بسزایی در تقریب بین مذاهب اسلامی دارد و باید بیش از پیش به ظرفیت مهمی که درزبان فارسی وجود دارد برای معرفی مکتب اهل بیت (ع) و همچنین نزدیکی و اتحاد بین مذاهب اسلامی توجه کنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha