جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسکندری_حوزه خواهران

حوزه/ معاون جدید فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که فرهنگ در کشور ما مظلوم است گفت: دلیل بر حقانیت این مظلومیت حدود 12 میلیون پرونده قضایی در دادگاهای کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری در مراسم تکریم و تودیع معاونین حوزه علمیه خواهران با بیان این که حوزه خواهران   از مراکز مهم است و فعالیت درآن هم حساسیت های  خاص خود را می طلبد.

اظهارداشت: 35 هزار فارغ التحصیل و 50 هزار طلبه در حال تحصیل، نشان از بزرگی و اهمیت این مرکز است و همه این تلاش ها برای رسیدن به جامعه سالم و خالی از هرگونه گناه لغزش و ترویج تربیت شاگردان فقه جعفری و آموزهای دینی است.

 معاون جدید فرهنگی تربیتی حوزه خواهران ابراز داشت: قم از ظرفیت های بسیار بزرگ علمی و پژوهشی برخور دار است، باید از این ظرفیت به خوبی برای ارتقاء سطح فرهنگ و تربیت مبلغ استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: یکی از اولویت‌های مهم از میان برنامه های این معاونت تشکیل کمیته های علمی و همچنین استفاده از همه ظرفیت های فکری کارشناسان، طراحی نظام تربیت و واگذار کردن کارهای اجرایی به حوزه علمیه شهرستان و استفاده از ظرفیت قم به عنوان مرکز طراحی است.

 وی اظهار داشت: اگر می خواهیم در عرصه فرهنگ موفق باشیم باید در این عرصه سرمایه گذاری زیادی کنیم؛ ولی متأسفانه تا کنون فرهنگ در این کشور از مظلومیت بالایی برخوردار بوده و کم به آن توجه  شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری افزود: دلیل بر حقانیت این مظلومیت حدود 12 میلیون پرونده قضایی در دادگاهای کشور است و ریشه همه این مشکلات به فرهنگ برمی گردد، قطعا با توجه خاص به مقوله فرهنگ مشکلات دیگر هم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام  والمسلمین قندی  معاون سابق فرهنگی تربیتی  حوزه‌های علمیه خواهران نیز در سخنانی گفت: در مدتی که در این معاونت فعالیت می کردم کارهای خوبی در ابعاد فرهنگی، تربیتی و اخلاقی و تبلیغی صورت گرفته است.

وی افزود: موضوع فرهنگ، تربیت،  اخلاق و تبلیغ از موضوعات مهم وسیع و متکثر در جامعه است و نیازمندبه فعالیت و توجه بیشتری است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم  اظهار داشت: ما باید در هر عرصه به درستی وارد شویم امروز جامعه نیازمند مبلغین و کارشناسان تربیتی است تا بتوانند در زمینه های مختلف پاسخ گو باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین قندی خاطر نشان ساخت: مطالبات از این معاونت در عرصه های تربیت کارشناس امور تربیتی و مبلغ زیاد است و باید برای برآورده شدن این مطالبات بیشتر تلاش کرد.

  

 

 

                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha