جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/رئیس انجمن مهدویت گفت: در بعضی از مسائل عده‌ای در برابر رهبری و مراجع جهت می‌گیرند، باید گفت که آنها از حقیقت کربلا زاویه گرفته‌اند و ما باید از حضرت عباس(ع) درس بزرگ تسلیم پذیری محض را بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان  اظهارداشت: حضرت ابوالفضل (ع) در میان افراد حاضر در کربلا بعد از امام حسین(ع) از بالاترین جایگاه برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در کربلا بودند آن‌قدر بزرگوار هستند که نمی‌توانیم عظمت آنها را درک کنیم تصریح کرد: مقامی که حضرت عباس(ع) دارند تسلیم محض شدن در برابر امام عصر خود که در مورد ایشان یک شاهکار است و انسان را به حیرت وا می‌دارد.

رئیس انجمن مهدویت با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) با همه مقامات و درجاتی که دارند در برابر امام عصر خود تسلیم بودند گفت: ایشان با وجود امام حسین(ع) هیچ‌گاه سخنی نمی‌گفتند و تنها در دو مورد در کربلا است که نامی از عباس(ع) برده می‌شود.

وی ادامه داد: در شب کربلا زمانی که امر بر بودن یا نبودن با امام(ع) بود، حضرت عباس(ع) علم همراهی و بیعت با امام زمان خود را بر می‌دارد و می‌گوید که از راه باز نمی گردند و سپس همه اصحاب می‌آیند و مانند شمعی برای امامشان شعله ور می‌شوند و سپس زمانی که در مقابل دشمن قرار می‌گیرند چند بیتی و رجزی می‌خوانند و در آنجا نیز به بودن در کنار امام اشاره می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: امام علی(ع) نیز تا زمانی که پیامبر(ص) در این دنیا بودند به احترام ایشان هرگز سخنی نمی‌گفتند و تمام سخنرانی‌ها و بیانات علی(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) به ما رسیده است و عباس(ع) نیز تربیت شده خانه وحی است.

وی ابراز داشت: برای اینکه بخواهیم به آن عزت دینی دست یابیم باید ما نیز در برابر طریقی از امامت که برای ما قرار داده شده است و اکنون در ولایت تجلی یافته است تسلیم محض باشیم.

رئیس انجمن مهدویت مطرح کرد: اینکه در بعضی از مسائل عده‌ای در برابر رهبری و مراجع جهت می‌گیرند باید گفت که آنها با حقیقت کربلا زاویه گرفته‌اند و ما باید از حضرت عباس(ع) درس بزرگ تسلیم پذیری محض را بگیریم.

وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام جانباز گفت: جانبازان دارای مشکلات بسیاری هستند مخصوصاً وقتی وارد کهولت سن می‌شوند عوارض آنها بیشتر نیز می‌شود و انشاءالله مسئولین همت، بزرگواری و درک لازم را داشته باشند و نسبت به آنها رسیدگی بیشتر انجام شود.

*لزوم تبیین از خودگذشتگی جانبازان در جامعه

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه علاوه بر حوزه سخت افزاری باید در حوزه نرم افزاری نیز به جانبازان توجه شود افزود: ما باید بدانیم که جانبازان برای چه آمدند و اعضای بدن خود را هدیه کرده و به درجه رفیع جانبازی رسیدند و این از خود گذشتگی را نیز باید برای جامعه تبیین کنیم.

وی عنوان کرد: مسلمانان دورانی در طول تاریخ جایگاه اصلی خود را از دست دادند و از قافله علم عقب افتادند و پس از پیروزی انقلاب این حرکت مجدد به نام احیا تمدن دین آغاز شد و این راه باید استمرار داشته باشد و این بازگشت به ارزش‌های متعالی مکتب اهل‌بیت(ع) باید روز به روز تقویت شود.

رئیس انجمن مهدویت گفت: امروز با ذکاوت و دور اندیشی رهبری و استمداد از کربلا این انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند و تلاش و زحمات جانبازان مورد توجه قرار گرفته است و خون شهدا دارد می‌جوشد و آن رویش‌ها و خیزش‌ها برقرار است و انشاء الله تا حضور دولت یار این حرکت بدون توقف ادامه یابد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • aaaa IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    حالا کجای این دو مقوله بهم مربوط هست خدا می داند