شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت الله امینی

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در نوشته هايم هميشه ساده نويسي را در پيش گرفتم و هرگز به اختلافات قومي دامن نزدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» آيت الله ابراهيم اميني  عصر امروز در دهمين همايش ملي تجليل از پژوهشگران و پژوهش های برتر حوزه دين و آيين تجليل از مقام عملي خود و بزرگداشت آيت الله معرفت(ره)، که به همت شورای دین پژوهان کشور درقم برگزارشداظهارداشت: در طول اين سالها سعي بر آن داشتم در حد بضاعت خود آنچه به كار مردم مي آيد و مي تواند راه را از بيراه نشان دهد را به رشته تحرير درآورم.

وی افزود: در تاليفاتي كه داشته ام نكات مهمي از جمله  «ساده نويسي»، «همگاني و همه فهم بودن»، «عدم دامن زدن به اختلافات قومي و قبليه اي»، «پرهيز از خرافه گويي و ارائه مطالب بي دليل» و « ارائه حقايق و آنچه به كار انسان مي آيد» را هميشه مدنظر قرار داده ام.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: قريب به 20 سال كتاب درسي حوزه هاي فرهنگ را براي كودكان، نوجوانان و جوانان به زبان ساده نوشته ام و اين ساده نويسي در عين حال كار ساده اي نبود كه با توكل و عنايت حق تعالي توانسته ام طي ساليان متمادي به رشته تحرير درآورم.

آيت الله اميني تصريح كرد: پس از سالها نگارش در اين زمينه اخيراً كارشناسان فرهنگي صلاح دانستند كتب بنده را تعويض كنند و ان شاءالله مطالب بهتري را به نسل جوان ما آموزش دهند.

وی با بيان اينكه در تاليفات به مباحث اخلاقي نگاه ويژه اي شده ، افزود: خودسازي، گفتارهاي اخلاقي واجتماعي، اخلاق در خانواده، ‌همسرداري، ازدواج و همچنين عقايد به ويژه مسأله خداشناسي مهمترين شاكله هاي تاليفات اين سالهاي بوده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابتداي سخنراني خود ضمن تبريك اعياد شعبانيه و تشكر از بانيان اين مراسم، گفت: بنده هيچ انتظاري در خصوص تجليل و قدرداني نداشته ام و در برابر نعمت هاي فراواني كه خداوند به من داده است هيچ كاري نكرده ام و من ارزش اين تجليل را ندارم.

انتهاي پيام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha