چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: رسالت اصلی حوزه و حوزویان شکوفا کردن عقل و درک مردم در برابر آسیب ها، بداخلاقی، ناهنجاری و گناه است. و این شکوفایی جامعه از طریق بیانات نورانی قرآن و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب ممکن است.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»  این مرجع تقلید امروز در مراسم جشن  ولادت حضرت ولی عصر(عج)  و مراسم عمامه گذاری طلاب که در نماز خانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد،  اظهارداشتند: روز ولادت آخرین منجی بشریت یکی از اعیاد بزرگ در اسلام است و شب و روز آن از پر فضیلت ترین روزها در طول سال به شمار می رود.

 حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: روز ولادت و وجود حضرت خاتم الاوصیاء(ع) قداست خاص به عالم ونظام هستی بخشیده است تا جایی  که انبیاء و معصومین(ع) سخن از نشانه و نام و قداست آن بزرگوار به میان آورده اندو از عظمت چنین روزی سخن گفته اند.

 معظم له ادامه دادند:  پیامبر خاتم(ص)، امام حسن عسکری(ع) و حضرت علی(ع)  نیز از نام و عظمت و بزرگی حضرت ولی عصر(ع) سخنانی را  بیان فرموده اند و یکی از آن جملات حضرت علی(ع) این است که فرمودند، زمانی که حضرت حجت(ع) ظهور کنند، این ظهور ایشان نقطه عطفی در تاریخ و عالم خواهدبود.

 ایشان افزودند: این سخن بدین معنا است تا کنون مردم هر طوری که خود می خواسته اند با دین رفتار کرده اند و بر اساس سلیقه و میل خود دین را تفسیر و عمل نموده اند، اما زمانی که حضرت مهدی(ع) ظهور کنند، دین بر اساس میل و هوای نفس تفسیر و اجرا نخواهد شد؛ بلکه بر اساس آنچه را که در شریعت آمده بیان و تفسیر خواهد شد و این همان معنای نقطه عطف ظهور حضرت با عالم و دین است.

 حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه به طلاب و روحانیون گفتند: حضرت مهدی(ع) همانند پیامبر خاتم(ص) دو کار مهم و اهم داشتد: که کار مهم همگانی است و آن اجرا و برقرار کردن عدل و داد است و یک کار اهم هم حضرت داشتند و آن عالم و عاقل کردن جامعه می باشد.

 این مفسر بزرگ اظهار داشتند: زمانی که حضرت ظهور می کند، جهالت با دست با کرامت  و عظمت وجودی آن امام همام برچیده می شود و با از بین رفتن جهالت جامعه سرشار از علم و عقل و درک خواهند شد.

 معظم له بیان کردند: زمانی که جامعه دارای درک و عقل و فهم باشد نوبت به عمل خواهد رسید و در چنین جامعه ای عدل و داد به راحتی به اجرا در خواهد آمد و آن زمان کسی به دنبال اختلاس جنایت و دروغ نخواهد رفت.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: این چه دست با عظمت و با برکتی است که خدای متعال به حضرت ولی عصر(ع) عنایت کرده که مردم جامعه را اهل درک و فهم می کند و آنها را عالم و عاقل بار می آورد و آنگاه عدل و داد را بر قرار می کند.

 ایشان خاطر نشان ساختند: زمانی که قرآن بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، اولین قسمتی از این کلام وحیانی مربوط به علم و عقل بود،  تا مردم عاقل نباشند و خوبی و بدی را درک نکنند و نفهمند، به آن عمل نخواهند کرد و دست از دروغ و افتراء و اختلاس بر نخواهند داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: یکی از کارهای بسیار مهم حضرت نیز همین است تا جامعه و مردم را ابتدا عاقل و عالم بار بیاورند تا به طرف گناه نروند، اگر جامعه ای ابتدا بدی ها را تشخیص ندهد گناه را نداند که سم است و برای او ضرر دارد، هر چه  قدرآنها را نصیحت کنند، ارزش و فائده ای نخواهد داشت.

 این مرجع تقلید بیان داشتند: کار حوزه و عالمان ربانی نیز همین است، ابتدا باید مردم عاقل و عالم شوند تا بتوانند تشخیص بدهند چه چیزی صحیح است و چه عملی ناصحیح می باشد؟

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: رسالت اصلی حوزه و حوزویان شکوفا کردن عقل و درک مردم در برابر آسیب ها، بداخلاقی، ناهنجاری و گناه است. و این شکوفایی جامعه از طریق بیانات نورانی قرآن و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب ممکن است.

 این مفسر قرآن اظهار داشتند: حوزویان وظیفه دارند از طریق کلام نورانی دین، تفسیر صحیح از قرآن، سیره، سخنرانی، تدریس و مشق متواضعانه و رفتار عالمانه و برخاسته از ادب و احترام جامعه را به عقلانیت و سپس به عمل به دین دعوت کنند بعد از این قطعا جامعه از عدالت و عمل به دستورات دین نورانی خواهد شد.

انتهای پیام//

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha