چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌‌الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیت امنای موسسه روایت سیره شهدا از برگزاری نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در قم خبرداد و گفت: این همایش پنج شنبه 21 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امروز در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ شهادت و احترام به شهدا باید رد همه اضلاع جامعه رعایت شود و این گونه نیست که گمان کنیم وظیفه ما تنها گرامی داشت شهدای ایرانی است.

وی افزود: خداوند در تعریف شهادت هیچ حد و مرزی را مشخص نکرده است که ما بیاییم و بر اساس مرزها فرهنگ شهادت و شهید را تقسیم بندی کنیم و همه شهدایی که با هدف قرب الی الله و هدف والای دین شهید می شود، از نظر خداوند شهید هستند.

رئیس هیت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز باید قدر و جایگاه ویژه شهدای حرم را بیشتر بدانیم و از آنها تجلیل کنیم و خانواده های آنها را نیز تکریم کنیم؛ باید همچون رهبر انقلاب در این مسیر پیشگام باشیم.

وی با اشاره قطعه شهدای مدافع حرم در قم، تصریح کرد: در همین زمینه نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در قم برگزار می شود؛ این همایش پنج شنبه 21 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری  گفت: در این مراسم جمعی از خانواده ای معظم شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی و مراجع تقلید حضور می یابند؛ سخنران این مراسم نیز  حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد سعیدی امام جمعه قم و سردار اسماعیل قانی جانشین فرمانده سپاه قدس خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمی ماندگاری بیان کرد: باید کمبودهای افغانستان از حیث امنیتی را در برگزاری چنین مجالسی در کشورمان پرکنیم و یاد 200شهید مدافع حرم را گرامی بداریم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha