جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
18

حوزه/ سومین پیش نشست دومین کنگره 17هزار شهید ترور کشور با موضوع «جمهوری اسلامی ایران در بستر تحولات تکفیری منطقه» امروز در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، دکتر محمدجواد هاشمی نژاد  در این  نشست گفت: امروز ایران یکی از کشورهایی است که در طول چندین سال هدف قربانی ترور و تروریست شده و  به همین منظور این دبیرخانه حدود ده سال در این عرصه مشغول پژوهش است تا بتواند ایران را به عنوان بزرگترین کشور معرفی کند.

مدیر بنیاد مردم نهاد «هابیلیان»  افزود: موضوع ترور مورد ابتلای کشور است و این موضوع همیشه فراز و نشیب داشته است، ولی اصل این موضوع همیشه باقی است.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار  شهید ترور گفت: در بحث ترور نیازمند پرداختن به این موضوع در داخل کشور هستیم، زیرا دشمنان کارهای حقوقی و رسانه ای ویژه ای در این خصوص انجام می دهند و در همه عرصه ها که مرتبط با موضوع جمهوری اسلامی است ورود می کنند و همیشه سعی دارند که از قوانین بین المللی استفاده کنند.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: پیش از ایجاد چنین تشکیلی حتی آمار شهدای ترور را هم نداشتیم که 16 هزار و 400 شهید ترور احصا شد که پس از چند سال به بیش از 17هزار نفر رسید.

وی گفت: در سال 92 اولین کنگره شهدای ترور برگزار شد و در همان همایش هم فراخوان همایش سال قبل ارسال شد که در مدت یک ماه 300 مقاله به دبیرخانه رسید که این حجم از استقبال باعث شد که به دنبال پشتوانه سازی در این حوزه باشیم.

هاشمی نژاد اظهارکرد: بحث تروریسیم موضوعات بسیاری از جمله موضوعات حقوقی و سیاسی و امنیتی و حقوق بشری و... را در بر می گیرد و پیش زمینه این کنگره که در 9شهریور در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می شود در قالب نشست های علمی به دنبال بررسی علل و عوامل و ریشه یابی ها است.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی 17 شهید ترور گفت: فراخوان مقاله این همایش نیز تا تیرماه سال جاری است و حدود 40 مقاله از خارج از کشور یعنی اروپا و آمریکا به این دبیرخانه واصل شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha