جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
15

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله سید محمد رضا سعیدی، با حضور، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، فرزندان شهید آیت الله سعیدی، اعضای خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید و فضلای حوزه و مردم ولایت مدار قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مراسم عصر امروز در آرامستان وادی السلام برگزار شد،  آیت الله علوی بروجردی، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون امور روحانیت دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس استاندار و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی قم حضور داشتند.

در این مراسم که با مداحی حاج عباس حیدرزاده همراه بود، حجت الاسلام سید روح الله سعیدی، از فرزندان شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی به تبیین خاطراتی از این روحانی مجاهد پرداخت.

اخلاص در عمل، شاخص ترین ویژگی شهید آیت الله سعیدی بود

حجت الاسلام سید روح الله سعیدی د گفت: شهید آیت الله سعیدی عبد صالح خدا بود و اخلاص را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود.

فرزند شهید آیت الله سعیدی اخلاص را مشخصه ترین ویژگی شهید سعیدی معرفی و عنوان داشت: در دیدار با حضرت امام(ره)، زمانی که برادرم درباره ویژگی های پدرم سخن می گفت، امام خمینی(ره) فرمود، من مرحوم سعیدی را بهتر از شما می شناسم.

وی با بیان این که انسان برای عبادت خلق شده و این عبادت برای او اختیاری است، تصریح کرد: تمامی موجودات عالم باید تسبیح و ذکر خدا را داشته باشند، ولی در دباره انسان این تقدیر و عبدیت، از روی اختیار است و این مسئله موجب کمال انسان می باشد. این همان رحمت خاصه خداوند است که امکان کمال را برای انسان قرار داده است.

حجت الاسلام سعیدی عبادت را معرفت معرفی کرد و گفت: مسئله معرفت از مظاهر رحمت خداست و مسئله عبادت نیز از مظاهر رحمت خداست و این انسان است که باید رحمت خدارا به  سمت خود جذب کند.

وی  با تأکید بر این که همه انسان ها نیازمند رحمت الهی هستند، گفت: پیامبر(ص) بیان می دارد که فقر موجب فخر است. منظور از فقر در اینجا، فقر در ذات انسان است که انسان می تواند با این احساس فقر، خود را به خدا نزدیک تر کند.

این استاد حوزه افزود: فقر اقتصادی موجب گرفتاری است و کسانی که در فقر از اقتصاد مقاومتی دوری کنند، مجبور می شون ددر برابر دشمنان کوتاه بیایند؛ هرچند مردم غیرت مند ما عزت و صلابت را از امام و شهدا و کسانی کهدر دفاع مقدس جانبازی کردند، آموخته اند، این ها هیچگاه راضی نمی شوند در برابر کفار کرنش کرده و کوتاه بیاییم و از ارزش های خود دست برداریم.

وی با بیان این که شهدای عالی مقام، با تمام وجود فقر الی الله را درک کردند، گفت: برخی از این شهدا نقش محوری داشتند که از صدر اسلام نیز اینگونه بوده است که در سرسلسله همه این ها حضرت سید الشهدا علیه السلام است و در ادامه این امام همام نیز شهدایی والامقام بودند که راه را برای دیگران باز می کردند.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد، قیام حق علیه باطل و بسیار شکوهند  بود ولی بعد از این که حضرت امام تبعید شدند، شعله انقلاب بسیار کم شد؛ در چنین شرایطی شهید یتتتآیت الله سعیدی قیام کرد و در مسجد موسی بن جعفر(ع) تهران شعله های انقلاب مجدد برافروخته شد.

وی افزود: زمانی که کار به سرمایه گذاری آمریکایی ها مطرح شد، ایشان فریاد برآورد و به مراجع مطرح زمان اعلامیه ای منتشر و وقایع را برای آنها تشریح کرد و همین موجب دستگیری ایشان توسط ساواک شد و در ادامه حکم کشتن ایشان از سوی امریکایی ها صادر گردید.

فرزند این روحانی مجاهد، ولایت فقیه را محور فعالیت های انقلابی شهید آیت الله سعیدی معرفی کرد و گفت: این شهید عالی مقام با این فعالیت ها، هیچگاه از امور خانواده و تربیت اولاد غفلت نمی کرد و در امور خانواده کوتاهی نداشت و به تربیت فرزندان اهمیت می داد.

وی افزود: همه ما باید نسبت به تربیت نسل آینده توجه داشته باشیم و آنها را برای ادامه دادن انقلاب آماده سازیم تا این انقلاب به دست امام زمان(عج) برسد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha